خبرگزاری کار ایران

منابع رسانه‌ای هند:

مراکش اطلاعات امنیتی حساسی در اختیار سریلانکا قرار داده است

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۰۹۶

منابع رسانه‌ای هند اعلام کردند که دستگاه اطلاعاتی مغرب اطلاعات مهم و حساسی را از حملات تروریستی اخیر در سریلانکا در اختیار مقام‌های این کشور قرار داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، منابع رسانه‌ای هند اعلام کردند که مغرب اطلاعات مهم و حساسی را از حوادث تروریستی یکشنبه خونین سریلانکا که صدها کشته و زخمی بر جای گذاشت، در اختیار مقامات این کشور قرار داده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «ایانز» هند، ‌مراکش ۴۸ ساعت پس از وقوع حملات تروریستی عید پاک در سریلانکا اطلاعات امنیتی در اختیار مقام‌‌های کلمبو قرار داده است. 

سایت «برنرز استاندرد» امروز -پنجشنبه- نوشت که مراکش و هند دو همسایه سریلانکا توافق‌های بزرگی با یکدیگر در زمینه مبارزه با تروریسم دارند. 

سایت «هسبرس» مراکش نیز به نقل از منبعی ناشناس در دفتر مبارزه با تروریسم این کشور «دفتر مرکزی پژوهش‌های ماهواره‌ای» نوشت که رباط به شناسایی هویت عاملان این حملات کمک کرد.

یک شهروند مراکشی که در مهمانداری هواپیما کار می‌کرد، به طرز شگفت‌آوری از حادثه انفجار تروریستی در رستوران یک هتل سریلانکا نجات پیدا کرد.

شمار قربانیان هتل‌ها و کلیساها در روز عید پاک در سریلانکا به ۳۶۰ نفر افزایش یافته و ۵۰۰ زخمی از این حوادث برجای مانده است. 

پلیس ۱۸ فرد مظنون را دوباره دستگیر کرد و تعداد افراد بازداشتی در ارتباط با این موضوع به ۵۸ نفر رسیده است. 

از زمان حملات انتحاری در «دار البیضاء» در سال ۲۰۰۳  با (۳۳ کشته)  و در سال ۲۰۱۱ با (۱۷ کشته) در مراکش، رباط تدابری امنیتی شدیدی را به کار گرفته و همکاری بین المللی خود را در زمینه مبارزه با تروریسم تقویت کرده است. 

رباط هر از گاهی از کشف عناصر تروریستی و نابود کردن طرح‌های افراط‌گرایان برای انجام حملات تروریستی در این کشور خبر می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز