خبرگزاری کار ایران

اکونومیک تایمز گزارش داد:

عدم تمدید معافیت‌های نفتی مشتریان ایران، ارزش روپیه را کاهش می‌دهد/ انتخابات هند تحت‌الشعاع تصمیم ضدایرانی ترامپ

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۲۰۳

با به اتمام رسیدن مهلت معافیت هندوستان از تحریم‌های آمریکا این کشور به دنبال یافتن منابع جایگزین برای پالایشگاه‌های خود است.

به گزارش ایلنا به نقل از اکونومیک تایمز، هندوستان و هفت کشور دیگر وارد کننده نفت ایران قادر نخواهند بود که نفت ارزان‌تر ایران را از ابتدای ماه می بخرند و همین امر ممکن است حزب حاکم هندوستان «بی‌جی‌پی» را در انتخابات آینده با مشکل مواجه کند.

قیمت بنزین و گازوئیل در جهان به واسطه این تحریم‌ها افزایش یافته است. این در حالی است که ارزش روپیه نیز احتمالا کاهش پیدا می‌کند، چرا که هندوستان ۸۴ درصد نفت خود را وارد می‌کند.

قیمت نفت به بیشترین میزان خود در شش ماه گذشته رسیده است که یکی از دلایل اصلی آن تحریم‌ها علیه ایران و عدم تمدید معافیت‌های مشتریان نفت این کشور است. اگرچه واشنگتن به هم‌پیمانان خود قول تامین منابع نفتی‌شان را داده است.

پومپئو در اظهارات ضدایرانی خود که روز دوشنبه بیان شد، گفت: «ما دیگر هیچ معافیتی را برای خرید نفت ایران قائل نیستیم. می‌خواهیم فروش نفت ایران به صفر برسد. تکرار می‌کنم، می‌خواهیم فروش نفت ایران به صفر برسد. ما مذاکرات مثبتی را با عربستان و امارات متحده عربی و دیگر تولیدکنندگان عمده نفتی برای جبران این کاهش تولید انجام داده و به نتیجه مشترکی رسیده‌ایم».

پس از خروج آمریکا از توافق بین‌المللی سال ۲۰۱۵ تحریم‌های این کشور علیه ایران، مجدا اجرایی شد. این در حالی است که آمریکا برای خریداران نفتی ایران معافیتی شش ماهه ای قائل شده بود که این معافیت در اول می به پایان می‌رسد. مقام‌های هندی از تامین منابع نفتی جایگزین نام برده‌اند و قول تولید مستمر پالایشگاه‌ها را داده و اظهار کرده‌اند تنها ممکن است شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم.

هندوستان دومین وارد کننده نفت ایران است که در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۲۴ میلیون تن نفت خام از آن کشور وارد کرده است. هندوستان در پی جبران این منابع از ابوظبی، کویت، مکزیک و عربستان سعودی است.

یک مقام هندی در این‌باره گفت: «ما از خرید نفت ایران ناامید نیستیم و همزمان در حال مذاکره با آمریکا بر سر خرید نفت از این کشور هستیم. می‌دانیم که نفت به صرفه‌تری از ایران می‌خریم»

‎در روی کاغذ شرکت های توزیع نفت در هندوستان مجاز به افزایش قیمت حامل‌های انرژی نیستند که در عمل مراکز ارائه دهنده بنزین و گازوئیل آن را افزایش خواهند داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز