خبرگزاری کار ایران

قیمت نفت به بالاترین میزان در سال ۲۰۱۹ رسید/ احتمال افزایش تورم در آمریکا

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۱۳۶

قیمت نفت در بازارهای جهانی در پی تصمیم آمریکا مبنی بر عدم تمدید معافیت‌ها علیه ایران به بالاترین میزان در سال جاری میلادی رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از بازگشایی بورس در پی تعطیلات نسبتا طولانی عید پاک در حالی که قیمت نفت به دلیل عدم تمدید معافیت‌های آمریکا علیه ایران بالا رفته بود شاخص‌های سهام در بازارهای آسیایی اندکی رشد داشتند.

در حالی که بالاترین شاخص «اماس سی آی» در شرق دور به میزان یک دهم درصد افزایش یافته بود، شاخص‌های بورس نیکی ژاپن به طور غیر محسوسی تغییر کردند.

حاشیه سود سهام‌های بورس چین نیز به دلیل نگرانی‌ها از سخت‌گیری دولت چین بر محدودیت‌های وارداتی و افزایش تعرفه‌ها اندکی کاهش یافت. این در حالی است که دولت چین در حکمی به سهام‌های دولتی به میانه‌روی در انتشار اوراق دستور داده بود.

کارشناسان دلیل این اقدام چین را کاهش استرس بازار در پی نگرانی‌های هفته‌های پیش از سخت‌گیری قوانین وارداتی این کشور ارزیابی کرده‌اند.

«استفان هوفر» مدیر سرمایه‌گذاری بانک «ال جی تی» هنگ کنگ گفت: «از چین انتظار دستکاری در بازار می‌رفت. عرضه در بازار بورس چین با توجه به امیدها برای توافق بین چین و آمریکا تا ۳۰ درصد افزایش یافته بود. ما شاهد رشد خوبی در بازارهای چین بودیم که البته بعید است چین به این زودی دست به اصلاحاتی بزند که دلخواه آمریکا باشد».

در روز دوشنبه شاخص‌ها نزدیک به شکست رکورد خود بودند و «اس اند پی» حدود یک درصد تا بیشترین رکورد خود در ماه سپتامبر فاصله داشت.البته قابل ذکر است که بورس انرژی «اس اند پی» همچنان در حال رشد است.

در روز گذشته قیمت نفت نسبت به شش ماه گذشته در حدود دو درصد به دلیل جلوگیری از فروش نفت ایران  و اظهارات اخیر دولت ترامپ مبنی بر عدم تمدید معافیت‌های نفتی برای مشتریان ایران افزایش پیدا کرده بود .

در روز دوشنبه نیز نفت برنت نیز با افزایش دو و ۹ دهم درصدی به ۷۴ دلار و چهار سنت رسید. نفت نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز با افزایش دو وهفت دهم درصدی به رقم ۶۵ دلار و ۷۰ سنت رسید. شاخص‌خای بورس  انرژی از افزایش قیمت‌ها خبر می‌دهد.

برخلاف افزایش قیمت‌های اخیر نفت بسیاری از کارشناسان افزایش تورم را به خصوص در آمریکا به دلیل سرسختی «فدرال رزرو»  محتمل می‌دانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز