خبرگزاری کار ایران

سرگئی لاوروف:

واشنگتن اعتماد به دلار را تضعیف می کند

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۳۸۱

وزیر خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که سودجوئی واشنگتن از دلار بر روند اعتماد به این ارز در آینده تأثیر منفی می‌گذارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در نشستی با صنعتگران و بازرگانان روسیه در زمینه همکاری و سرمایه‌گذاری بین المللی گفت: «ایالات متحده به موقعیت جهانی دلار آسیب می‌زند و در دراز مدت موجب سلب اعتماد از این ارز آمریکایی خواهد شد». 

لاوروف در ادامه افزود: «شرایط فعلی بازارهای جهانی که نتیجه موضع آمریکاست،‌ دال بر این روند بوده و احتمال زیان‌های صدها میلیارد دلاری وجود دارد». 

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه سال گذشته میلادی از سیاست تحریم‌های یک جانبه واشنگتن و جنگ‌های تجاری انتقاد و تأکید کرد که مسکو در معاملات خارجی خود روند بی نیازی از دلار را طی می‌کند اما این موضوع در راستای مصالح و منافع این کشور نخواهد بود.

روسیه سال گذشته سرمایه‌گذاری در خزانه ایالات متحده با ارزش ۳۶ میلیارد دلار را کاهش داد و در ماه ژانویه گذشته به ۱۳ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار رسید این در حالی است که این مبلغ در ماه دسامبر ۲۰۱۷ از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار فراتر رفته بود.

مسکو همزمان با این موضوع ذخایر طلای خود را افزایش داد به گونه‌ای که ارزش آن در اوایل ماه جاری میلادی به حدود ۹۰ میلیارد دلار رسید. ذخایر معادن گرانبها بخشی از ذخایر خارجی روسیه است که بر اساس بیانیه‌های بانک مرکزی این کشور در اول ماه جاری میلادی نزدیک به ۴۸۸ میلیار دلار بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز