خبرگزاری کار ایران

برنی سندرز:

انتقاد از اسرائیل، یهودستیزی نیست

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۷۳۷

سناتور ایالت ورمانت گفت که اظهارات پیشین قانون‌گذار ایالت مینه‌سوتا در مجلس نمایندگان آمریکا یهودستیزانه نیست.

به گزارش ایلنا  به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری سی‌ان‌ان، «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمانت، شامگاه گذشته -دوشنبه- از «ایلهان عمر» قانون‌گذار ایالت مینه‌سوتا در مجلس نمایندگان آمریکا، در برابر «حملات توهین‌آمیز و نژادپرستانه» که علیه او مطرح شده است، دفاع کرد. وی در عین حال تاکید کرد که نقد «حکومت دست‌راستی اسرائیل» به منزله یهودستیزی نیست. 

سندر در گفت‌وگو با شبکه خبری «فاکس» با دفاع از عمر عنوان کرد که وی «هنگام سخن گفتن از جامعه یهودیان باید بهتر عمل کند».

سندرز که در صورت دست یافتن به صندلی صدارت در کاخ سفید در سال ۲۰۲۰ نخستین رئیس‌جمهوری یهودی آمریکا خواهد بود، بارها عنوان کرده که ایالات متحده باید موضع سفت‌وسخت‌تری نسبت به رفتار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، با فلسطینیان اتخاذ کند. 

سندرز که پدرش پس از جنگ جهانی دوم از لهستان به آمریکا آمد، درباره اقوامش که در اردوگاه‌های کار اجباری نازی‌ها جان دادند حرف زد و گفت که خاطره آنها به دست یافتن به دیدگاهی درباره وضعیت فعلی کمک کرده است. 

سندرز گفت: «تمام تلاش خود را برای مبارزه با یهودستیزی، نژادپرستی و اسلام‌ستیزی خواهم کرد و امیدوارم تمام اعضای کنگره نیز با من در این نبرد همراه شوند. اما انتقاد از حکومت راست‌گرای اسرائیل یهودستیزی نیست.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز