خبرگزاری کار ایران

همکاری نظامی، محور دیدار ولیعهد سعودی با رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۵۷۰

ولیعهد سعودی عصر روز گذشته- دوشنبه- با رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنت‌کام) در کاخ یمامه در ریاض دیدار و درباره همکاری نظامی دو جانبه با وی رایزنی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی» عصر روز  گذشته- دوشنبه- با «کنت فرانک مک‌کنزی»، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنت‌کام) در ریاض دیدار کرد و دو طرف در زمینه همکاری­‌های نظامی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) همچنین گزارش داد که در این دیدار درباره تلاش‌­های مشترک واشنگتن و ریاض در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط‌گرائی و نیز آخرین تحولات منطقه بحث و تبال نظر شد.

ولیعهد سعودی در سمت رئیس شورای وزیران و وزیر دفاع عربستان نیز منصوب است.

«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی نیز چند ساعت پیش از این دیدار با رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه با وی گفت‌وگو کرد.

این دیدار با توجه به درخواست­‌های روزافزون کنگره آمریکا برای تحریم و مجازات ولیعهد عربستان به اتهام دخالت در قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی و نیز توقف فروش سلاح به عربستان و توقف حمایت از عملیات نظامی ریاض در یمن از اهمیت بسیاری برخوردار است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز