خبرگزاری کار ایران

سوسیال‌دموکرات‌های فنلاند پس از دو دهه به قدرت رسیدند

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۰۸۵

حزب سوسیال‌دموکرات فنلاند خود را پیروز انتخابات پارلمانی این کشور اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، حزب سوسیال‌دموکرات فنلاند خود را پیروز انتخابات پارلمانی این کشور اعلام کرد. این در حالی است که نتایج نشان از آن دارد که حزب سوسیال‌دموکرات توانسته حزب پوپولیست «فینز» را با اختلاف دو دهم درصد شکست دهد. 

نتیجه این انتخابات به «آنتی رینه» وزیر پیشین اقتصاد، این امکان را می‌دهد که پس از دو دهه نخستین دولت ائتلافی چپ‌گرا را در این کشور تشکیل دهد. 

در پی نتیجه این انتخابات، حزب سوسیال‌دموکرات ۱۷ و هفت دهم درصد از آرا را به خود اختصاص داد. حزب ناسیونالیست‌-پوپولیست فینز ۱۷ و پنج دهم درصد آرا را از آن خود کرد. حزب محافظه‌کار ائتلاف ملی ۱۷ درصد آرا را به خود اختصاص داد و حزب میانه‌رو «جوها سیپیلا»، نخست‌وزیر این کشور، توانست تنها ۱۳ و هشت درصد آرا از آن خود کند. 

رینه در واکنش به نتیجه انتخابات گفت: «از سال ۱۹۹۹، این نخستین‌بار است که ما اکثریت را در فنلاند به دست داریم. دوستان، بیایید فنلاند را به سوی محیطی با سیاست‌های اجتماعی و اقتصادی پایدار پیش ببریم.»

نخست‌وزیر فنلاند پس از شکست حزب متبوعش در این انتخابات به رقیب چپ‌گرای خود تبریک گفت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز