خبرگزاری کار ایران

افشای مکان اختفای البغدادی در عراق

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۶۲۹

یک مقام عراقی روز گذشته- شنبه- مکان اختفای سرکرده گروه تروریستی داعش پس از فرار از خاک سوریه به دنبال شکست سنگین در عراق را افشا کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «عید عماش الکربولی» عضو شورای استان الانبار روز گذشته- شنبه- تصریح کرد که برخی جزئیات اطلاعاتی بر اختفای «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش در صحرای «الانبار» واقع در غرب عراق تأکید می‌کند. 

کربولی در ادامه گفت: «این اطلاعات شاید دقیق و شاید غیر دقیق باشد اما هنگامی که البغدادی در خاک سوریه محاصره می‌شود، به مکانی پناه می‌برد که برای او و عناصرش امن‌تر باشد، بنابراین صحرای الانبار به دلیل مجاورت با مرزهای سوریه نزدیک‌ترین و مناسب‌ترین گزینه است». 

یک هواپیمای ناشناس در اوایل ماه جاری برگه‌هایی را در مرکز استان الانبار عراق به منظور رسیدن به مکان البغدادی انداخت.

محتوای این برگه‌ها که گروه‌های رسمی از جمله مقام‌های امنیتی عراق هیچ توضیحی درباره آنها ارائه نداده‌اند، شامل پاداش مالی به ارزش ۲۵ میلیون دلار برای افشای مکان البغدادی بود. 

«نعیم الکعود» رئیس کمیته امنیتی شورای استانداری عراق روز پنج شنبه چهارم آوریل گفته بود که یک هواپیمای ناشناس این برگه‌ها را در شهر الرمادی مرکز استان الانبار انداخته است. 

کعود گفت: «نمی‌دانیم چه گروهی این برگه‌ها را انداخته است، شماره تماسی هم که برای ارائه اطلاعات از مکان اختفای البغدادی در این برگه‌ها ذکر شده متعلق به کشور گینه است نه عراق یا کشورهای آمریکایی و اروپایی».

کعود در پاسخ به پرسشی از دلیل انتخاب الرمادی برای انداختن این برگه‌ها و این‌که آیا البغدادی در این شهر پنهان است یا صحرای الانبار، گفت: «پس از آزاد سازی آخرین پایگاه داعش در خاک سوریه پیش بینی می‌شود که البغدادی به عراق گریخته است اما نمی‌توان به طور قطع گفت که وی در الانبار است». 

وی در ادامه افزود: «ما اطلاعاتی داریم مبنی بر اینکه مرزهای عراق توسط نیروهای ارتش، حشد الشعبی و مرزبانان به خوبی کنترل می‌شود و آنها اجازه عبور حتی یک تروریست از مرز سوریه به عراق را نمی‌دهند». 

رئیس کمیته امنیتی شورای استانداری الانبار گفت: «اما ممکن است که عناصر تروریستی از طریق شکاف‌ها و یا نقاط ضعیف از مرزهای سوریه به داخل عراق نفوذ کرده باشند. وی هشدار داد که گروه تروریستی داعش همچنان در صحرای الانبار پایگاه‌هایی دارد اما شهرهای عراق کاملا از چنکال تروریست‌ها آزاد شده و وضعیت امنیتی در استان الانبار بسیار عالی است». 

در این برگه‌ها تصویر البغدادی منتشر و با رنگ زرد بر بالای آن نوشته شده:‌«سرکرده داعش، ابوبکر البغدادی»، زیر تصویر نیز با رنگ زرد نوشته شده: «۲۵ میلیون دلار پاداش مادی اطلاعاتی که ما را در دستگیری او کمک کند».افشای مکان اختفای البغدادی در عراق

 

در طرف دیگر برگه نیز نوشته شده: «سرکرده داعش و عناصر آن سرزمینتان را به یغما برده و خانواده‌هایتان را کشتند،‌ او اکنون در مکان امنی دور از مرگ و تخریب و ویرانی پنهان شده است، با اطلاعاتی که ارائه دهی، می‌توانی از او انتقام بگیری، با ما تماس بگیر یا از طریق واتس‌اپ پیام بده».  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز