خبرگزاری کار ایران

توضیح رئیس‌جمهوری برزیل در خصوص اظهاراتش درباره هولوکاست

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۵۳۸

رئیس‌جمهوری برزیل درباره اظهاراتی که روز جمعه درباره هولوکاست مطرح کرده بود، توضیح داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه اسرائیل هیوم، «ژایر بولسونارو» رئیس‌جمهوری برزیل، درباره اظهاراتی که روز جمعه درباره هولوکاست به زبان آورده بود توضیح داد. 

وی پیشتر با اشاره به این‌که باید تدبیری اندیشید که وقایعی چون هولوکاست بار دیگر تکرار نشود، گفته بود: «هولوکاست را می‌شود فراموش کرد، اما نمی‌توان آن را بخشید».

این اظهارات او واکنش «ید وشم» بنیاد حفظ یاد قربانیان هولوکاست، و «رئوین ریولین»، رئیس‌ رژیم صهیونیستی را به دنبال داشت. 

بولسونارو در توضیح سخنانش گفت: «می‌توانیم ببخشیم، اما فراموش نمی‌کنیم. این حرفی است که من زده‌ام. کسانی که گذشته‌شان را فراموش می‌کنند، محکوم‌ هستند که هیچ آینده‌ای نداشته باشد».

در بیانیه بولسونارو آمده است: «کسی نمی‌تواند تعیین کند که آیا می‌توان جنایت‌های هولوکاست را بخشید یا نه و این‌که چه کسی می‌تواند چنین کند».

وی در ادامه افزود: «امروزه، بخشیدن مساله‌ای است شخصی و من هیچ‌گاه قصد نداشتم از این کلمه در چارچوبی تاریخی چون هولوکاست که نسل‌کشی بی‌رحمانه‌ای علیه میلیون‌ها مردم بی‌گناه بود، استفاده کنم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز