خبرگزاری کار ایران

محمود عباس:

در صورت عدم پایبندی آمریکا و اسرائیل به تعهداتشان، مقابله به مثل می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۵۲۷

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که اگر امریکا و اسرائیل به تعهدات بین‌المللی خود پایبند نباشند، فلسطین مقابله به مثل خواهد کرد.

.به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با تکرار اصرار بر بازگشت وحدت ملی بین غزه و کرانه باختری تأکید کرد که اگر آمریکا و اسرائیل تعهدات بین‌المللی خود را اجرا نکنند،‌ آنها نیز به تعهدات خود پایبند نخواهند بود.

عباس در نخستین نشست خود با دولت پس از ادای سوگند قانونی در رام الله گفت: «این یک مأموریت مهم است و همه خواستار به کارگیری تمام تلاش‌های ممکن در راستای خدمت به وطن هستند... ما مأموریت‌های سخت و مهمی داریم و در صدر آنها معامله قرن است که به اعتقاد من تقریبا همه جزئیات آن آشکار شده است». 

وی در ادامه افزود: «ما این معامله را از همان ابتدا رد کردیم چرا که در این معامله قدس از فلسطین مستثنی شده و به تبع، ما باقی آن را نیز نمی‌خواهیم، هیچ دولتی بدون قدس وجود ندارد، همچنین هیچ دولتی در غزه و هیچ دولتی بدون غزه نیز وجود نخواهد داشت... دیگر جایی برای گفت‌وگو باقی نمی‌ماند وقتی که دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا سفارت کشورش را به قدس انتقال داده و این شهر را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می‌شناسد. بنابراین گفت‌وگو هیچ فایده‌ای ندارد... در روزهای آینده شاهد تحولات بیشتری خواهیم بود اما ما برای رویارو شدن با این تحولات سخت با یکدیگر همکاری خواهیم کرد».

رئیس تشکیلات خودگردان فلسسطین دوباره با اصرار بر پایبندی به اصول ثابت ملی تأکید کرد که هر نوع شهرک‌سازی از ابتدا تا کنون غیر قانونی بوده و گزینه مقاومت با تمام راهکارهای قانونی و مشروع به منظور تشکیل دولت فلسطینی مستقل به پایتختی قدس شرقی با همان مرزهای تعیین شده در سال ۱۹۶۷ میلادی همچنان در صدر قرار دارد.

دولت جدید فلسطین به ریاست «محمد اشتیه» روز گذشته- شنبه- مقابل محمود عباس در مقر ریاست در رام‌الله سوگند قانونی یاد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز