خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار صورت گرفت؛

برافراشته شدن پرچم فلسطین در شورای شهر سن‌حوزه آمریکا

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۰۸۰

دانشجویان دانشگاهی در شهر «سن‌حوزه» ایالت کالیفرنیا، اجتماعی را برای برافراشتن پرچم فلسطین برای اولین بار در شورای این شهر برگزار کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، دانشجویان دانشگاه شهر «سن‌حوزه» واقع در ایالت کالیفرنیا در اقدامی برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین ضمن برگزاری اجتماعی برای برافراشتن پرچم کشور فلسطین در شورای این شهر، روز پنجم ماه آوریل را روز فرهنگ آمریکا- فلسطین اعلام کردند.

این مراسم ابتدا با سخنرانی «جانی خمیس» عضو شورای شهر و تقدیر وی از تلاش دانشجویان آغاز شد و در ادامه مراسم، «عبدالرحمن المعاری» دانشجوی دانشکده مهندسی و عضو بنیاد دانشجویان حامی عدالت در فلسطین سخنرانی کرد.

این مراسم با قرائت سرود ملی آمریکا و سپس سرود ملی فلسطین آغاز و در این اثنا پرچم کشور فلسطین که توسط اهالی رام الله ساخته شده و برای این مراسم ارسال شده بود، بالا رفت.

خمیس با سخنرانی در این مراسم گفت: «ما پناهندگان فلسطینی در لبنان بودیم و آنچه که ما را به این کشور آورد، فرار از تفرقه دینی بود. ما نمی‌خواهیم کشورمان به همان سرنوشت دچار شود. ما از پیامدهای تفرقه که همان بروز جنگ‌ها است، آگاهیم».

خمیس روز پنجم ماه آوریل را به عنوان روز فرهنگ آمریکا- فلسطین اعلام کرد و لوح امضا شده این همبستگی نمادین را به دانشجویان تحویل داد.

برافراشته شدن پرچم فلسطین در شورای شهر سن‌حوزه آمریکا

وی همچنین از اعضای شورای شهر که در این مراسم حاضر بوده و با وی همکاری کردند،  تشکر و قدردانی کرد. 

المعاری نیز در پاسخ به پرسشی درباره زمان این رویداد و ارتباط آن با تنش اخیر در غزه گفت: «این پرچم امروز برافراشته شد اما مدت‌هاست که برای آن برنامه‌ریزی شده است. هر چند که این مراسم از موضوع مذکور جداست اما اهالی قدس در عین خشم خود و رنج‌هایی که تحمل می‌کنند، از برافراشته شدن پرچم کشورشان در آن سوی این کره خاکی به وجد می‌آیند. ما هرگز هویت خود را هر چند با فرسنگ‌ها فاصله فراموش نخواهیم کرد». 

«یونس برکات» یکی از دانشجویان حاضر در این مراسم، گفت: «آنها به دنبال محو هویت سوری بلندی‌های جولان اشغالی، قدس و کرانه باختری هستند اما این اتفاق هرگز رخ نداده و فلسطین بخشی از هویت ما و بر حق است، فلسطین، موضوع عدالت و میهن و انسانیت است». 

این فعالیت دانشجویی برای عدالت در فلسطین به برافراشتن پرچم فلسطین محدود نشد بلکه دانشگاه سن‌حوزه نخستین دانشگاهی است که به جنبش تحریم «پی دی اس» برای پایان دادن به حمایت بین‌المللی از سرکوب مردم فلسطین توسط اسرائیل و فشار بر این رژیم برای پیروی از قانون بین‌المللی پیوسته است.

این جنبش صلح‌آمیز که در دانشگاه‌های آمریکا روبه گسترش است، موجب ناراحتی شرکت‌های سود‌برنده از سیاست‌های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی چون شرکت «کاترپیلار» که منازل فلسطینی‌ها را تخریب کرده و شهرک‌های صهیونیستی احداث می‌کند، شده است. 

المعاری درباره تأثیر تحریم دانشگاه‌ها گفت: «رهآورد تحریم برای ما، اقدام عملی امروز به جای نگاه به گذشته است».

سازمان دانشجوئی عدالت در فلسطین در برخی دانشگاه‌ها دارای شعبه‌هایی است که در انجام برخی ایده‌ها با یکدیگر همکاری می‌کنند، اما به طور کلی از یکدیگر مستقل هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز