خبرگزاری کار ایران

عدم تمایل رئیس‌جمهوری تونس برای نامزدی در انتخابات آینده

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۹۲۶

رئیس‌جمهوری فعلی تونس امروز- شنبه- در کنفرانس حزب جنبش «ندای تونس» از عدم تمایلش برای نامزدی در دور دوم ریاست خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «الباجی القائد السبسی» رئیس‌جمهوری فعلی تونس امروز- شنبه- با حضور در کنفرانس حزب «ندای تونس» از عدم تمایلش برای نامزدی در انتخابات آینده خبر داد و ابراز امیدواری کرد که «یوسف الشاهد» نخست‌وزیر این کشور به حزب مذکور بازگردد و عضویت وی در این حزب مجددا فعال شود.  

حزب حاکم ندای تونس امروز نخستین کنفرانس انتخاباتی خود را از بدو تأسیس توسط السبسی در سال ۲۰۱۲  در شهر «منستیر» آغاز کرد. 

این حزب از طریق برگزاری کنفرانس مذکور به دنبال جذب صفوف خود پس از موج  استعفای ده‌ها نفر از رهبران و معاونان پارلمان است که منجر به از دست دادن نیمی از کرسی‌های انتخاب‌شده در سال ۲۰۱۴ شد.

اما وضعیت این حزب در حال حاضر و پس از خروج از ائتلاف دولتی به رهبری جنبش نهضت اسلامی و رقیب پیشین آن در انتخابات و نیز بروز اختلاف با الشاهد، رهبر سابق این حزب کاملا متفاوت است.

انتظار می‌رود که الشاهد در رأس حزب جدیدش با عنوان «زنده باد تونس» رقیب مستقیم و اصلی حزب ندای تونس باشد.

جدول این کنفرانس شامل انتخاب ۲۱۷ عضو کمیته مرکزی برای حزب ندای تونس از بین دو کنفرانس بوده و سپس اعضای دفتر سیاسی که شامل ۳۲ عضو است، از بین اعضای منتخب کمیته مرکزی انتخاب می‌شوند. 

حزب ندای تونس، خود را امتداد دولت ملی و دولت استقلال و اندیشه «حبیب بورگویبا» نخستین رئیس‌جمهوری تونس مدرن، وابسته به جریان سکولار و نزدیک به غرب می‌داند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز