خبرگزاری کار ایران

معاون نخست‌وزیر ایتالیا:

هدف من نجات اروپا است/ متعهد به عشق هستیم نه جنگ

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۲۳۵

معاون نخست‌وزیر ایتالیا گفت که دولت این کشور هیچ برنامه‌ای برای خروج از اتحادیه اروپا ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ماتئو سالوینی»، معاون نخست‌وزیر ایتالیا، در نشستی خبری به پرسش‌های این خبرگزاری درباره رابطه این کشور با اتحادیه اروپا پاسخ داد. 

سالوینی درباره احتمال خروج ایتالیا از اتحادیه اروپا به اسپوتنیک گفت: «نه من و نه دولت ایتالیا هیچ برنامه‌ای برای خروج از اتحادیه اروپا نداریم. با این حال، این اعتقاد راسخ وجود دارد که ضروری است تا تغییراتی در قوانین و مقررات این اتحادیه صورت بگیرد تا با حفظ احترام و وقار بتوان عضوی از این اتحادیه باقی ماند».

 اسپوتنیک: اما ایتالیایی‌ها انتقادهای بسیاری به اتحادیه اروپا دارند...

سالوینی: بله، قطعا. واقعیت قدرتمندتر از پروپاگاندا است. می‌توان پرچم اتحادیه را از بالکن‌ها آویخت، اما این چه اروپایی است؟ اروپایی که با فرمان بولکشتاین (فرمان بازار داخلی اروپا درباره بازار واحد در اتحادیه اروپا) ۳۰۰ هزار شغل را تهدید می‌کند و با استانداردهایش کشاورزی و ماهیگیری را در معرض تهدید قرار می‌دهد.

این اروپایی است که با قانون فورنرو (قانون حقوق بازنشستگی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۱ که مورد انتقاد جدی دولت ایتالیا قرار گرفت) به ما می‌گوید که نمی‌توانیم مالیات‌ها را کاهش دهیم و در عین حال هیچ کمکی هم به ما برای حل بحران پناهجویان نکرد.

«جوزپه کونته» نخست‌وزیر ایتالیا، از اتحادیه اروپا خواسته بود تا در مقررات دوبلین (طرح اتحادیه اروپا برای استقرار پناهگاه‌های مهاجران در کشورهای عضو این اتحادیه) تجدیدنظر کند و هیچ اتفاقی نیفتاد. بنابراین ایتالیایی‌هایی که می‌بینند اتحادیه اروپا به آن‌ها ضربه می‌زند از خود می‌پرسند: چرا باید همچنان هزینه این موارد را بپردازیم؟ 

هدف اصلی من نجات اروپا است، اروپایی احیاشده. حزب لیگ چنین کاری را خواهد کرد. ما را اروپاستیز، استقلال‌طلب پوپولیست، نازی، فاشیست، نژادپرست، بیگانه‌هراس و غیره می‌نامند. 

اما این ماییم که امروزه خون تازه‌ای در رگ‌های اروپا می‌دمیم. امروز، هفته آغازین آوریل را برای نشستی عمومی درباره ایده‌ای که در ۴۰ سال آینده از اتحادیه اروپا داریم، اختصاص داده‌ام. درباره این ایده‌ها با هم‌پیمانان‌مان گفت‌وگو می‌کنیم و بناست در ماه جولای با آن‌ها در بروکسل دیدار کنیم. 

اسپوتنیک: چطور می‌خواهید روابط‌تان را با قدرت‌هایی چون روسیه و چین ارتقا بخشید؟

سالوینی: ما به دنبال درک مشترک با تمام کشورها هستیم: چین، روسیه، برزیل، لهستان و غیره. ما متعهد به عشق هستیم و نه جنگ... 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز