خبرگزاری کار ایران

پارلمان انگلیس پرونده برگزیت را از کنترل می خارج کرد

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۶۴۳

پارلمان انگلیس عصر روز گذشته- دوشنبه- با انتقال مدیریت عملیات برگزیت از دولت به مجلس عوام برای یک روز موافقت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، نمایندگان پارلمان انگلیس عصر روز گذشته- دوشنبه- به انتقال پرونده برگزیت از دولت به مجلس عوام این کشور برای یک روز رأی دادند.

این اقدام سیلی جدیدی به «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس به شمار می‌رود و به موجب آن سه نفر از وزرای دولت، «ریچارد هرینگتون» معاون وزیر صنعت، «آلستر برت»، معاون وزیر خارجه بریتانیا در امور خاورمیانه و شمال آفریقا  و «استیو برین» وزیر بهداشت عمومی استعفا دادند تا امکان رأی دادن به این پیش‌نویس را به دست آورند.

مجلس عوام انگلیس با ۳۲۹ رأی موافق در مقابل ۳۰۲ رأی مخالف به اصلاح این طرح رأی داد و نمایندگان این فرصت را پیدا کردند که روز چهارشنبه سلسله عملیات رأی‌گیری درباره گزینه‌های احتمالی برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا را تنظیم کنند.

گزینه‌های احتمالی، ادامه حضور در بازار مشترک یا انجام همه پرسی جدید یا حتی لغو کامل برگزیت و ادامه حضور در اتحادیه اروپاست.

این اقدام نمایندگان انگلیس برای به دست گرفتن زمام تنظیم عملکرد پارلمان که معمولا در حوزه اختیارات دولت است، اقدامی بی‌سابقه به شمار می‌رود.

می طی سخنرانی در پارلمان به نمایندگان هشدار داده بود که دولت به نتایج رأی‌گیری روز چهارشنبه نمایندگان ملزم و متعهد نخواهد بود.

کمیسیون اروپا نیز روز گذشته اعلام کرد که آمادگی این اتحادیه برای خروج بدون توافق انگلیس به پایان رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز