خبرگزاری کار ایران

انتقاد شدید عریقات از تصمیم رومانی و هندوراس برای انتقال سفارت خود به قدس

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۲۵۰

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین اقدام دو کشور هندوراس و رومانی برای انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس را محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «ویوریکا دانسیلا»، نخست‌وزیر رومانی روز گذشته- یکشنبه -طی سخنرانی در کنفرانس کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) در واشنگتن اعلام کرد که کشورش سفارت خود را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل می‌کند.

«خوآن اورلاندو هرناندز»، رئیس جمهوری هندوراس نیز در همین مراسم طی اظهاراتی تأکید کرد که کشورش بلافاصله نمایندگی رسمی دیپلماتیک در قدس را خواهد گشود.

«صائب عریقات» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین با انتشار بیانیه­‌ای ضمن محکوم کردن اقدام  دو کشور رومانی و هندوراس برای انتقال سفارت خود در اسرائیل از تل آویو به قدس از این دو کشور خواست به قوانین بین المللی پایبند باشند و از تصیم خود بازگردند.

عریقات این اقدام دو کشور هندوراس و رومانی را غیر قانونی توصیف کرده و آن را در راستای جلب رضایت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و تشویق راست افراطی در اسرائیل برای ادامه فعالیت‌­های ناقض قوانین بین المللی برشمرد.

وی تأکید کرد که این اقدامات در ادامه تحمیل راهکارهایی است که بر مردم فلسطین دیکته می­‌شود و این دو کشور مواضعی علیه حقوق مردم فلسطین در عرصه­‌های بین‌المللی اتخاذ می­‌کنند.

دبیر کمیته اجرائی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، اتحادیه اروپا را به اتخاذ تدابیر و اقدام‌های لازم علیه کشورهایی فرا خواند که از سیاست ثابت این اتحادیه خارج می‌­شوند.

وی تأکید کرد که فلسطین این موضوع را در اتحادیه عرب و سازمان همکاری کشورهای اسلامی مطرح خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز