خبرگزاری کار ایران

رابرت مولر گزارش داد:

ترامپ در زمان رقابت‌های انتخاباتی با روسیه تبانی نکرده بود

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۲۱۵

بازرس ویژه مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در گزارشی اعلام کرد که نتایج تحقیقات وی حاکی از آن است که رئیس‌جمهور آمریکا در زمان رقابت‌های انتخاباتی با روسیه تبانی نکرده بود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «رابرت مولر» بازرس ویژه مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در گزارشی اعلام کرد که نتایج تحقیقات وی حاکی از آن است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در زمان رقابت‌های انتخاباتی با روسیه تبانی نکرده بود.

در این گزارش همچنین آمده است که هیچ مدرکی یافت نشده است که نشان دهد ترامپ یا اعضای ستاد انتخاباتی‌اش مانع از اجرای عدالت شده باشند.

به گزارش بی‌بی‌سی، در نامه‌ای که «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا به کنگره فرستاده آمده است: «با این که گزارش به این نتیجه نرسیده که رئیس‌جمهور آمریکا مرتکب جرم شده اما او را تبرئه هم نمی‌کند»، هر چند که به گفته دادستان کل، موضوع در حد تخلف هم نیست.

گزارش رابرت مولر که تحقیقات آن ۲۲ ماه طول کشید، دو روز پیش به دادستان کل تحویل داده شد.

در نامه بار به کنگره آمده است: «این گزارش تلاش‌های روسیه برای تاثیرگذاری بر انتخابات را نشان می‌دهد و جرائمی را که رخ داده مستند کرده است».

در ادامه تاکید شده است: «بازرس ویژه شواهدی نیافت که هیچ فرد آمریکایی یا اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ تبانی یا آگاهانه با روسیه هماهنگی کرده باشند».

ترامپ در توییتی نوشت: «نه تبانی، نه کارشکنی».

وی همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این نتیجه‌گیری یک تبرئه تمام‌عیار بود. کارشکنی هم صورت نگرفته، نه حتی یک ذره... شرم‌آور است که کشور ما باید متحمل چنین چیزی (تحقیقاتی) می‌شد، راستش شرم‌آور است که رئیس جمهور کشور باید متحمل چنین وضعی می‌شد، جریانی که حتی پیش از انتخاب من شروع شده بود. شروع این ماجرا غیرقانونی بود.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز