خبرگزاری کار ایران

اختلاف و مشاجره در پارلمان اردن بر سر موضوع قدس

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۸۸۵

نمایندگان پارلمان اردن به دلیل اختلاف و مشاجره بین دو نماینده پس از انتقاد یکی از آنها از اظهارات خاندان هاشمی درباره قدس جلسه­‌ای را با موضوع مسجد الاقصی لغو و به تعویق انداختند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، نمایندگان پارلمان پس از مشاجره دو نماینده و انتقاد یکی از آنها از اظهارات خاندان هاشمی درباره قدس جلسه‌­ای را با محوریت «مسجد الاقصی» به تعویق انداختند.

«عاطف الطراونة» رئیس پارلمان اردن تصمیم گرفت جلسه را به تعویق اندازد. وی گفت: «متاسفانه، مهمترین نشست را پیش از آنکه کامل شود، تعطیل کردیم».

این مشاجره بین «خالد الفناطسة» و «محمد هدیب» دو نماینده اردنی صورت گرفت و هدیب از اظهارات خاندان هاشمی نسبت به قدس انتقاد کرد که همین سخنانش موجب ایجاد تنش شد.

هدیب گفت: «خاندان هاشمی آماده هستند تا معامله قرن را کامل و امضا کنند و فقط پرداخت پول آن باقی مانده است».

وی با اشاره به مقاومت مسلحانه تأکید کرد که راه به سمت فلسطین کاملا شناخته شده و معروف است و صرف حرف زدن هیچ کمکی به فلسطین نمی‌­شود.

هدیب در پایان خطاب به مردم فلسطین گفت: «فقط خدا با شماست».

پس از این سخنان بحث و جدال در پارلمان اردن بالا گرفت.

طراونة «محمد هدیب» را نژاد پرست توصیف کرد و از او خواست کلام خود را پس گیرد.

هدیب یک نماینده اردنی فلسطینی الاصل است و همیشه با اتهام‌­های نژادپرستانه به نفع آوارگان و پناهندگان فلسطینی در اردن علیه نظام حاکم روبه‌روست.

 گفتنی است که اداره اوقاف قدس وابسته به وزارت اوقاف و مقدسات و امور اسلامی در اردن ناظر اصلی مسجد الاقصی و اوقفا قدس شرقی است.

اردن به موجب توافق «وادی عربة»  (توافق صلح اردن- اسرائیل) حق نظارت بر امور دینی مقدس را حفظ کرده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز