خبرگزاری کار ایران

اردوغان:

سخنان پسر نتانیاهو مشابه سخنان عامل حمله ترورریستی نیوزیلند است

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۷۴۳

رئیس جمهوری ترکیه تأکید کرد که حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزیلند یک عملیات فردی نبوده بلکه کاملا سازمان یافته انجام شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه با تأکید بر اینکه حمله تروریستی دو مسجد در شهر «کرایست چرچ» یک عملیات سازمان‌یافته بوده است، گفت: «عبارت­‌های پسر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شبیه عبارات عامل تروریست این حمله است، چرا که هر دو از یک منبع تغذیه می­‌شوند».

اردوغان در ادامه افزود: «ما تاریخ و تمدنی داریم که آن را علیه هرکس که بخواهد به مسلمانان و ترک‌ها و بی­گناهان در سراسر جهان آسیب وارد کند،  به نگارش می­‌آوریم».

وی افزود: «ما اطلاعاتی را در تاریخ علیه کسانی تدوین و ثبت می­‌کنیم که به دنبال مانع‌تراشی در مسیر ما با دستاویزهای اقتصادی و عوامل تروریستی و تهدید به تحریم هستند».

وی تأکید کرد که ما تا روز قیامت اینجا می­‌مانیم و اجازه نخواهیم داد که استانبول قسطنطنیه دیگری شود.

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین گفت: «آنها ما را از طریق نامه‌­ای که از نیوزیلند و فاصله ۱۶ هزار کیلومتری برایمان فرستادند، آزمایش می­‌کنند و همچنان به آزمایش صبر و عزم ترکیه از بیش از یک قرن پیش ادامه می­‌دهند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز