خبرگزاری کار ایران

جدیدترین حضور همسر بشار اسد در یک رویداد عمومی

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۲۳۲

همسر رئیس‌جمهوری سوریه در جدیدترین حضور عمومی خود در یک مراسم جشن فرهنگی حاضر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، کمیته ملی سوریه در یونسکو و دبیرخانه توسعه با همکاری وزارت فرهنگ این کشور با حضور «اسماء اسد» همسر «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در تکیه باستانی سلیمانیه در جمع نمایندگان دولت و افراد مرتبط با میراث سوری مراسم جشنی را برپا کردند.

محور اصلی این مراسم، نمایش میراث غنی و معنوی سوریه و تنوع آن است. در ماه نوامبر گذشته نخستین عناصر این میراث به عنوان عناصری که به مراقبت فوری نیاز دارند، در فهرست یونسکو ثبت شد.

«توفیق الامام» معاون وزیر فرهنگ سوریه در سخنرانی خوشامدگوئی، بر اهمیت حفاظت از میراث سوریه به عنوان میراث انسانی جهانی در سایه جنگ ویرانگر چندیدن ساله که در وهله نخست فرهنگ و تمدن سوریه را نشانه گرفته، تأکید کرد. 

«فارس کلاس» دبیر کل دبیرخانه توسعه نیز ماهیت میراث مادی و معنوی سوریه و نقش انجمن‌های فرهنگی و نهادی دولتی و غیر دولتی در راستای جلب توجه جهانی برای احیای میراث سوریه را تشریح و بر اهمیت تلاش ویژه برای گسترش فرهنگ به عنوان بخشی از توسعه جامعه تأکید کرد.

در این مراسم اشکال مختلف میراث مادی و معنوی از جمله تصاویر و همچنین اشکال بیان، معارف ومهارت‌های مختلف و نیز ابزار و اماکن فرهنگی مرتبط با آنها  معرفی شد.

در پایان این مراسم که با ارائه پیشنهادات فنی، ‌فیلم و اسناد ویژه میراث معنوی سوریه در یکی از سالن‌های این تکیه در دست ترمیم بود، یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک برگزار و طی آن اقدام‌های لازم برای نامزدی میراث مادی و معنوی سوریه به منظور ثبت در فهرست میراث جهانی تبیین شد. همچنین در این مراسم بر اهمیت حفاظت از این میراث متمدنانه و نقش نهادهای غیر دولتی و انجمن‌ها برای تضمین حفاظت گنج‌های فرهنگی سوریه تأکید شد. 

بر اساس این گزارش، میراث فرهنگی معنوی بر اساس مصونیت بین‌المللی به مفهوم تمام فعالیت‌ها و تصاویر و اشکال بیان و معارف و دانش‌ها و مهارت‌ها و ابزارهای مرتبط با آن و بخشی از میراث فرهنگی است که نسل به نسل منتقل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز