خبرگزاری کار ایران

جلسه پارلمان برای رای‌گیری درباره طرح ترزا می؛

دادستان کل بریتانیا: تاخیر در اجرای برگزیت به منزله کار انداختن بمب ساعتی است

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۴۲۶

جلسه پارلمان بریتانیا برای بررسی طرح نخست‌وزیر این کشور در خصوص برگزیت آغاز شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جلسه پارلمان بریتانیا درباره طرح «ترزا می»، نخست‌وزیر این کشور، برای برگزیت آغاز شد.  

ترزا می حدود دو ماه قبل نیز طرحی را به پارلمان ارائه کرده بود ولی موفق به جلب نظر نمایندگان نشد.

براساس یک نظرسنجی، تنها ۲۲ درصد از شهروندان بریتانیا از طرح ترزا می برای برگزیت حمایت می‌کنند. از سوی دیگر، ۴۶ درصد از مردم بریتانیا مخالف این طرح هستند.

«جفری کاکس» دادستان کل بریتانیا، در جلسه مجلس عوام بریتانیا گفت: «اتحادیه اروپا نمی‌تواند درباره طرح پشتیبان ایرلند، بریتانیا را گیر بیندازد.»

کاکس گفت که پارلمان باید به نفع برگزیت رای دهد.

وی در ادامه دفاع خود از طرح برگزیت ترزا می گفت: «به نظرم اکنون زمان رای دادن به این توافق فرا رسیده است. با توجه به اوضاع فعلی، رای منفی دادن به این توافق مایه شرمساری کشور خواهد بود. در شرایطی که با آن مواجهیم، به تاخیر انداختن برگزیت نیز کمکی نخواهد کرد و به معنای به راه انداختن بمبی ساعتی است.

کاکس در پاسخ به نمایندگانی که طرفدار به تاخیر افتادن ضرب‌الاجل خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هستند، گفت: «به تاخیر انداختن برگزیت تنها تعهدات جدیدی را به توافق اضافه می‌کند، چه در زمینه مسائل قانونی و چه مسائل مالی. این امر تفاوت بسیاری در مورد توافق ایجاد می‌کند». ‎

وی افزود: «این لحظه تصمیم است. باید به مسئولیت‌هایمان متعهد باشیم.»‎

«ویلیام کش»، یکی از قانون‌گذاران برجسته هوادار برگزیت نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در پرتو تحلیل‌های قانونی که انجام دادیم، توصیه نمی‌کنیم که پارلمان امروز طرح برگزیت را تصویب کند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز