خبرگزاری کار ایران

«هیل» گزارش داد:

واکنش دموکرات‌ها به طرح تامین بودجه دیوار مرزی سرسختانه خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۴۵۶

تصمیم رئیس‌جمهوری ایالات متحده مبنی بر اختصاص دادن میلیاردها دلار به پنتاگون برای ساخت دیوار در مرز مکزیک واکنش سخت قانون‌گذاران را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا، تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده، مبنی بر اختصاص دادن میلیاردها دلار به پنتاگون برای ساخت دیوار در مرز مکزیک واکنش سخت قانون‌گذاران را به دنبال خواهد داشت. 

زمزمه‌های این زورآزمایی خود را در گفت‌وگوها بر سر بودجه سال مالی ۲۰۲۰ نشان می‌دهد، این در حالی است که قانون‌گذاران آمریکایی تا ۳۰ سپتامبر برای به توافق رسیدن بر سر این قضیه فرصت دارند تا از دومین تعطیلی دولت فدرال جلوگیری کنند. 

زمزمه‌های نارضایتی از آن‌جا ناشی می‌شود که ترامپ بنا دارد دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از بودجه وزارت دفاع برای مبارزه با مواد مخدر را به یک میلیارد و ۳۷۵ میلیون دلاری بیفزاید که به‌عنوان بخشی از هزینه‌های دولت در ماه گذشته میلادی از قانون‌گذاران دریافت کرده است. ترامپ از آغاز در پی پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بود. 

«آدام اسمیت» رئیس کمیته سرویس‌های مسلح مجلس نمایندگان، اخیرا گفت که دموکرات‌ها خواهند کوشید، در صورت عدم تایید بودجه پنتاگون از سوی مجلس، وزارت دفاع را از توانایی‌اش برای برنامه‌ریزی مجدد بودجه‌اش محروم کنند. 

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری بلومبرگ گفت: «ما صلاحیت آنان برای تجدیدنظر را در سال مالی ۲۰۲۰ محدود خواهیم کرد.»

پنتاگون از اعضای کمیته سرویس‌های مسلح، پیش از برنامه‌ریزی بودجه اختصاص‌داده‌شده از سوی کنگره، تاییدیه می‌گیرد. 

اما دموکرات‌ها نگرانند که وزارت دفاع ممکن است با این استدلال که امضای قانون‌گذاران بر رویه قضایی دلالت دارد و نه الزامات کیفری، کنگره را دور بزند. گرچه قانون‌گذاران معمولا با درخواست برنامه‌ریزی مجدد موافقت می‌کنند، این احتمال وجود دارد که دولت ترامپ نتواند در زمینه تامین بودجه مورد نیاز برای تاسیس دیورار مرزی با مکزیک به جایی برسد.  ‌   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز