خبرگزاری کار ایران

واکنش تمسخر آمیز روسیه به اعتراض پنتاگون علیه معامله تسلیحاتی مسکو با آنکارا

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۸۹۰

رئیس بخش همکاری‌های بین المللی و سیاست منطقه ای در گروه «روس‌تک»، شرکت سازنده سامانه-های موشکی اس- ۴۰۰، به تهدیدهای پنتاگون علیه آنکارا در صورت خرید این سامانه موشکی واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «ویکتور کلادوف» رئیس بخش همکاری‌های بین المللی و سیاست منطقه‌ای در گروه «روس‌تک»، شرکت سازنده سامانه‌های موشکی اس- ۴۰۰، به تهدید‌های پنتاگون علیه آنکارا در صورت خرید این سامانه موشکی واکنش نشان داد. 

این مقام روس در مصاحبه با روزنامه «دیوینز نیوز» با لحن تمسخر آمیز گفت: «مسیر معامله تجهیز ترکیه به سامانه موشک ضد هوایی اس- ۴۰۰ روسیه بسیار هموار است و ما به اعتراض دیگران علیه آن اهمیتی نمی‌دهیم».

وی افزود این یک سامانه دفاعی است که مقام‌های ترکیه آن را می‌خواهند و ما نیز به نوبه خود تمایل داریم که آنکارا را به این سامانه مجهز کنیم.

کلادوف تأکید کرد که گروه دولتی «روس تک» هیچ اهمیتی به مواضع کشورهای دیگر در قبال امضای این معامله نمی‌دهد. 

وی گفت: «ما صرف ‌ظر از آراء مخالف و موافق دیگران با شرکای فعلی و شرکای احتمالی همکاری می‌کنیم،‌ این فقط روابط تجاری است». 

«چارلی سامرز» سخنگوی پنتاگون عصر روز گذشته- به ترکیه نسبت به عواقب خطرناک انجام معامله سامانه موشکی اس ۴۰۰ هشدار داد و از لغو قراردادهای اف- ۳۵ آواشنگتن  با آنکارا سخن گفت.

«خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه  نیت آمریکا در ارتباط دادن خرید سامانه موشکی اس- ۴۰۰ با قرارداد تسلیحاتی جنگنده‌های اف- ۳۵  را غیر منطقی برشمرد و تأکید کرد که ترکیه هرگز معامله تسلیحاتی با روسیه را لغو نخواهد کرد، چرا که بنا به گفته «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه، این دو قرارداد هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز