خبرگزاری کار ایران

نیوزویک:

کسری تجاری آمریکا رکورد زد

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۲۳۲

ایالات متحده سال گذشته میلادی بالاترین میزان کسری تجاری را در ۲۴۳ سال گذشته تجربه کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی مجله نیوزویک، ایالات متحده سال گذشته میلادی بالاترین میزان کسری تجاری را در ۲۴۳ سال گذشته تجربه کرد. این در حالی است که سیاست «ابتدا آمریکا»ی رئیس‌جمهوری این کشور نیز نتوانسته بر این کسری فائق آید. 

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، در کارزار انتخاباتی‌اش در سال ۲۰۱۶، کسری تجاری را «فاجعه‌ای حاصل کار سیاستمداران» عنوان کرد و وعده داد که در صورت ورود به کاخ سفید به‌سرعت آن را تغییر دهد. وی در آن دوران گفت: «می‌شود اوضاع را تغییر داد، به سرعت هم می‌توان چنین کرد.»

به‌رغم وعده‌های ترامپ و تلاشش برای کاستن از کسری تجاری با افزایش تعرفه‌های گمرکی، این میزان به رکورد ۸۹۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسید. روزنامه واشنگتن پست روز گذشته -چهارشنبه- این خبر را منتشر کرد. 

کسری تجارت با چین نیز به بالاترین میزان خود،‌ یعنی ۴۱۹ میلیارد دلار، رسیده است. این در حالی است که رکورد کسری تجاری پیشتر ۸۳۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بود که در سال ۲۰۰۶ روی داده بود. 

ترامپ بارها اعلام کرده کسری تجاری امری «ناپایدار» بوده و آن را مبلغ انتقال پول از آمریکا به کشورهای خارجی عنوان کرده است. او تاکنون کوشیده بود که با اعمال تعرفه‌های سنگین گمرکی وآغاز جنگ تجاری با چین شکاف موجود در کسری تجاری با کاهش دهد. 

با این حال بسیاری از اقتصاددانان معتقدند که این درک ترامپ از مفهوم کسری تجاری سراسر اشتباه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز