خبرگزاری کار ایران

انفجار در گردهمایی سیاستمداران در کابل

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۱۷۴

چندین انفجار امروز -پنج‌شنبه- کابل را لرزاند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، چندین انفجار امروز -پنج‌شنبه- کابل را لرزاند. براساس گزارش رسانه‌های محلی، صدای چندین انفجار از یک تجمع سیاسی به گوش رسیده است. 

«نصرت رحیمی» سخنگوی وزارت کشور افغانستان، گفت: «گزارش‌هایی مبنی بر وقوع چندین انفجار در بخش غربی کابل شنیده‌ایم. تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.»

در این مراسم صدها نفر از جمله شمار قابل توجهی از شیعیان هزاره و مقام‌های سیاسی همچون «حامد کرزى» رییس جمهوری پیشین و «عبدالله عبدالله» رییس اجرایى دولت افغانستان شرکت داشتند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که «لطیف پدرام» نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در نتیجه این حادثه به طور زخمی شده است.

همچنین دفتر رسانه‌ای «محمد حنیف اتمر» مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان طی اطلاعیه‌ای از زخمی شدن هشت محافظ وی خبر داده است.

به گزارش شبکه خبری طلوع، شاهدان عینی گزارش دادند که آمبولانس‌هایی را دیدند که زخمی‌ها را به بیمارستان منتقل می‌کردند.    

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجارها را برعهده نگرفته است.

یک مقام ارشد وزارت کشور افغانستان گزارش داد که مهاجمان ممکن است تجمع بزرگ شیعیان برای بزرگداشت سالروز مرگ «عبدالعلی مزاری» رهبر حزب وحدت، را هدف قرار داده باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز