خبرگزاری کار ایران

نیکلاس مادورو:

مخالفان من، «اقلیتی دیوانه» هستند

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۶۷۴

رییس‌جمهوری ونزوئلا مخالفان دولت خود را «اقلیت دیوانه» خواند و گفت که آن‌ها را شکست خواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا با بیان این‌که مخالفان وی «اقلیتی دیوانه» هستند، گفت که این مخالفان را شکست خواهد داد. سخنان مادورو در حالی مطرح شده که «خوان گوایدو» رئیس‌ مجلس ونزوئلا و رهبر مخالفان، روز دوشنبه از کلمبیا به ونزوئلا بازگشت.

گوایدو روز سه‌شنبه اعلام کرد که در گفت‌وگو با اتحادیه‌ها بنا دارد اعتصابات کارگران دولتی علیه مادورو را با هدف از کار انداختن بخش دولتی ترتیب دهد.

گوایدو هوادارانش را به برگزاری تظاهرات بزرگ در روز شنبه ۹ مارس دعوت کرد. مادورو هم از شهروندان خواست در همین روز و هم‌زمان با چهارمین سالگرد اعمال نخستین تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا به نشانه اعتراض به این تحریم‌ها در خیابان‌ها تجمع کنند.

پس از آن‌که خوان گوایدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا خود را رئیس جمهوری موقت نامید، ایالات متحده و پس از آن اکثریت قریب به اتفاق کشورهای قاره آمریکا و اروپا وی را به رسمیت شناختند. ایران، روسیه، ترکیه و چین مهم‌ترین حامیان بین‌المللی نیکلاس مادورو هستند.

ونزوئلا چند سالی است که با مشکلات اقتصادی و سیاسی درگیر است. اقتصاد ورشکسته، گرسنگی و آشوب بخشی از این کشور را در بر گرفته است. تورم نجومی و وضعیت اقتصادی در این کشور بسیاری را مجبور به مهاجرت کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز