خبرگزاری کار ایران

طرح امانوئل ماکرون برای اروپای جدید

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۲۱۳

رئیس‌جمهوی فرانسه در نامه‌ای سرگشاده که در روزنامه‌های سراسر اروپا منتشر شد، خواستار ایجاد آژانسی برای حمایت از اتحادیه اروپا در برابر حملات سایبری شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری بی‌بی‌سی، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوی فرانسه، در نامه‌ای سرگشاده که در روزنامه‌های سراسر اروپا منتشر شد، خواستار ایجاد آژانسی برای حمایت از اتحادیه اروپا در برابر حملات سایبری شد. 

وی همچنین در آستانه انتخابات پارلمان اروپا، خواستار ممنوعیت تامین مالی احزاب سیاسی اروپا از سوی قدرت‌های خارجی شد.  

ماکرون در این نامه سرگشاده همچنین عنوان کرد که مردم بریتانیا درباره خروج از اتحادیه اروپا اطلاعات کافی نداشتند. 

ماکرون در نامه خود که در روزنامه‌های ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا منتشر شد پیشنهاد یک «رنسانس اروپایی» را داد. 

رئیس‌جمهوری فرانسه گفت که اتحادیه اروپا مؤسسه‌ای است که به تغییرات اساسی نیاز دارد، البته اگر می‌خواهد جلوی آن را بگیرد که اعضایش «به ملی‌گرایی پناه ببرند»؛ امری که البته اشاره مستقیم به برگزیت دارد. 

وی در ادامه با اشاره به طرح خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا گفت: «کسی به مردم بریتانیا درباره آینده پس از برگزیت حقیقت را گفت؟ کسی درباره از دست دادن بازار اروپا با آن‌ها حرف زد؟ کسی از به خطر افتادن صلح در ایرلند در رابطه با حفظ مرزهایش حرفی زد؟»

ماکرون گفت که اتحادیه اروپا «تنها بازاری اقتصادی نیست»، بلکه یک «پروژه» است. 

رئیس‌جمهوری فرانسه در ادامه چندین پیشنهاد برای ایجاد تغییر در اتحادیه اروپا مطرح کرد: 

آژانس اروپایی برای حراست از دموکراسی‌ها: هدف از این آژانس حمایت در برابر حملات سایبری، اشاعه خبرهای دروغین و جعلی و ممنوعیت تامین مالی احزاب سیاسی اروپا از سوی قدرت‌های خارجی است. 

شورای امنیت داخلی اروپا که آژانسی برای نیروهای گسترده مرزی در سراسر اروپا، دفاتر پناهندگی و شورای امنیت اروپا را در بر می‌گیرد که بریتانیا را نیز شامل می‌شود. 

حداقل دستمزد در اتحادیه اروپا: این میزان «در نسبت با هر کشور تعیین می‌شود» و هر ساله مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. هدف از این کار آن است که «هر شهروند اروپایی برای میزان کار ثابت دستمزد یکسانی بگیرد».

بانک اروپای محیط‌زیست: این بانک منابع مالی اتحادیه اروپا را برای هدف‌های زیست‌محیطی تامین می‌کند که شامل «صفر شدن تولید کربن تا سال ۲۰۵۰ و نصف شدن میزان استفاده از سموم شیمیایی تا سال ۲۰۲۵ است».

نیروی امنیت غذایی اروپایی: هدف از این طرح «بهبود کنترل غذایی در اروپا» است که با «ارزیابی مستقل و علمی درباره مواد افزودنی مضر برای طبیعت و انسان»، جلوی تهدید «لابی‌گری» می‌ایستد. 

کنفرانسی برای اروپا که به نظر ماکرون باید تا انتهای سال جاری میلادی تشکیل شود. هدف این کنفرانس طرح کردن و تایید پیشنهادهایی است که نمایندگان کشورهای اروپایی پیش می‌کشند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز