خبرگزاری کار ایران

تصمیم سناتورهای آمریکا برای اعمال فشار بر ترامپ در پرونده خاشجی

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۱۰۵

برخی اعضای دموکرات و جمهوری خواه مجلس سنای آمریکا روز گذشته- دوشنبه با ابراز ناامیدی از اهمال رئیس جمهوری این کشور برای ارائه اطلاعات بیشتر از موضوع قتل روزنامه نگار منتقد سعودی متعهد به اعمال فشار برای دریافت پاسخ قاطع‌تر شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ سناتورهای آمریکایی اعلام کردند که از دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور نسبت به ارائه اطلاعات بیشتر از پرونده قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی ناامید بوده و متعهد به اعمال فشار بیشتر برای دریافت پاسخ قطعی‌تر شده‌اند.

 مقامات دو وزارت خارجه و خزانه‌داری آمریکا روز گذشته گزارشی را به کمیته روابط خارجی مجلس سنا ارائه دادند اما اعضای این مجلس تأکید کردند که این گزارش حاوی اطلاعات جدیدی نبوده است.

«لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه کنگره که در بسیاری از مواضع متحد نزدیک ترامپ است، ‌در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «وقت‌کشی شده است. من از آنها بیشتر می‌دانم».

گراهام تأکید کرد که اکنون زمان اتخاذ تدابیر و اقدامات بیشتری رسیده است اما وارد جزئیات این موضوع نشد. 

«میت رامنی» دیگر سناتور جمهوری‌خواه نیز گفت: «گزارش ارائه شده مفید نبود و هیچ پیشرفت قابل ذکری حاصل نشد و این برای ما بسیار ناامید کننده است». 

«باب منندز» عضو دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس سنا سناتور دموکرات گفت: «باید تحریم‌های جدید اعمال شود، احتمالا از طریق تصویب قانونی که با نظارت گراهام اجرا شود».

وی در ادامه افزود: «به اعتقاد من مجلس سنا باید دست به کار شود و موضوع قتل خاشقجی را به عنوان یک عمل مقبول به دلیل وجود روابط گسترده‌تر نپذیرد. این موضوع اصلاپذیرفتنی نیست». 

دولت ترامپ گزارش قتل خاشقجی را در زمان مقرر در ماه فوریه ارائه نداده است. 

در عربستان نیز ۱۱ نفر به قتل متهم شده‌اند ولی مقام‌های سعودی دست داشتن «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور را در ماجرای قتل رد کرده‌اند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز