خبرگزاری کار ایران

دعوت گوایدو از شهروندان ونزوئلا:

مردم روز دوشنبه برای تظاهرات ضددولتی به خیابان‌ها بیایند

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۷۶۳

رهبر مخالفان ونزوئلا از شهروندان خواست تا تظاهرات گسترده‌ای علیه دولت حاکم بر این کشور برگزار کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه عرب‌نیوز، «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا، با اعلام بازگشت به کشور از مردم خواست تا امروز -دوشنبه- تظاهرات گسترده‌ای علیه «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهوری ونزوئلا، برگزار کنند. 

بازگشت گوایدو به وطن چالش بزرگی برای دولت مادور است. مادورو در برابر بازگشت گوایدو چند گزینه پیش رو دارد؛ دستگیری او به جرم زیر پا گذاشتن ممنوع‌الخروجی که این امر محکومیت گسترده کشورهای جهان را به دنبال خواهد داشت؛ گزینه دوم آن است که آسیبی به وی نرساند که البته باعث می‌شود اقتدارش زیر سؤال رود. 

گوایدو در پیامی توئیتری اعلام کرد: «اعلام می‌کنم که به کشور بازمی‌گردم. از مردم ونزوئلا می‌خواهم که دوشنبه ساعت ۱۱ صبح به خیابان‌ها بیایند.»

رهبر مخالفان ونزوئلا به این‌که چه ساعتی و چگونه به کشور بازمی‌گردد، اشاره‌ای نکرد. با این حال، به احتمال زیاد او با هواپیما از بوگوتا به کاراکاس خواهد رفت. 

از سوی دیگر، ممکن است گوایدو به‌طور مخفیانه و از مرز کلمبیا وارد کشور شود. 

گوایدو در پیامی جداگانه گفت که گزارش سفرش به کشورهای آمریکای لاتین را ارائه کرده و در شبکه‌های مجازی «اقدام‌های بعدی» مخالفان را اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز