خبرگزاری کار ایران

ادغام سفارت و کنسولگری آمریکا در شهر قدس

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۶۵۹

وزارت خارجه آمریکا در راستای وارد کردن ضربه دیگری به مردم فلسطین اعلام کرد که از امروز- دوشنبه- کنسولگری و سفارت این کشور را در شهر قدس با یکدیگر ادغام می کند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره،‌ وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که سفارت و کنسولگری واشنگتن در شهر قدس را در قالب نمایندگی دیپلماتیک واحد با یکدیگر ادغام خواهد کرد.

این وزارت توضیح داد که این ادغام به مفهوم تغییر سیاست واشنگتن درباره قدس نیست. «رابرت پالادینو» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که این تصمیم به منظور کارآمدی بهتر و بیشتر و نیز تداوم کامل فعالیت‌های دیپلماتیک و خدمات کنسولی آمریکا اتخاذ شده است. 

در مقابل، «صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) تأکید کرد که در حقیقت دولت آمریکا با بستن کنسولگری این کشور در قدس شرقی و ادغام آن با سفارت خود در قدس آخرین میخ خود را بر تابوت نقش واشنگتن در عملیات صلح خاورمیانه می‌کوبد. 

مذاکره کننده ارشد فلسطین، دولت آمریکا را به مبارزه با حق فلسطین در تعیین سرنوشت خود متهم کرد. 

فلسطینی‌ها روابط سیاسی با دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا را از زمان اقدام این کشور در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت واشنگتن از تل‌آویو به این شهر قطع کرده‌اند. 

تصمیم ترامپ سیاست چندین دهه آمریکا در قبال این شهر مورد اختلاف را دگرگون کرد و خشم مردم فلسطین را برانگیخت. 

سفارت آمریکا در قدس به صورت رسمی از ماه می گذشته افتتاح شد و در ماه اکتبر واشنگتن از طرح ادغام خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز