خبرگزاری کار ایران

نفس‌های داعش در «الباغوز» به شماره افتاد

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۲۴۵

درگیری‌ها بین نیروهای دموکرات سوریه و عناصر گروه تروریستی داعش در جنگ اخیر در منطقه الباغوز استان دیر الزور واقع در شرق فرات تشدید شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، شدت درگیری‌ها بین نیروهای دموکرات سوریه با عناصر گروه تروریستی داعش در منطقه الباغوز استان دیرالزور واقع در شرق فرات افزایش یافته است.

خطوط ارتباطی بین دو طرف، شاهد درگیری‌های شدیدی با انواع سلاح‌ها بوده است. برخی منابع دموکرات سوریه اعلام کردند که هشت نفر از نیروهای این گروه زخمی شده‌اند که وضعیت جسمی برخی از آنها وخیم است. 

دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به معارضان اعلام کرد که بمباران مناطقی که عناصر گروه تروریستی داعش در آن حضور دارند، توسط نیروهای کُرد با استفاده از آتش توپخانه و موشک ادامه دارد تا عناصر داعش تحت فشار حملات موشکی وادارا به تسلیم شوند. 

دیده‌بان حقوق بشر سوریه همچنین از کشته شدن ۱۰ عنصر داعشی و نیز چهار نفر از نیروهای دموکرات در این درگیری‌ها خبر داد. 

بر اساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی در آسمان این منطقه پرواز و تحرکات گروه داعش را از نزدیک رصد می‌کنند، به گونه‌ای که ائتلاف تلاش می‌کند مانع بازگشت عناصر داعش به مناطق آزاد شده شود. 

این مرکز تأکید کرد که حدود ۳۰۰ نفر از تروریست‌های مسلح داعش و خانواده‌هایشان و نیز شهروندان به مناطق تحت کنترل دموکراتهادر سوریه رفته‌اند که ۲۰ عنصر خارجی داعش نیز در این بین حضور دارد.

به گفته این عناصر خارجی، شرایط منطقه الباغوز بسیار سخت و پیچیده بوده و عناصر داعش آخرین نفس‌های خود را می‌کشند. 

یک زن فراری گفت: «من نه پول ندارم و نه غذا و دارو برای کودکانم به همین دلیل باید خارج شوم». 

نیروهای دموکرات سوریه عصر جمعه از آغاز آخرین حمله علیه پایگاه‌های داعش در دور ترین نقاط شرق سوریه خبر دادند. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز