خبرگزاری کار ایران

گزارش مجتمع بیمارستانی ژنو از وضعیت جسمی بوتفیلقه/ گسترش دامنه اعتراض‌ها تا کاخ ریاست جمهوری

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۹۸۵

سخنگوی مجتمع بیمارستانی ژنو شایعات مربوط به وخامت وضعیت جسمی رئیس‌جمهوری الجزائر را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، سخنگوی مجتمع بیمارستانی ژنو صحت اخبار درباره نامساعد شدن وضعیت جسمانی «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهوری الجزائر را تکذیب کرد.

وی گفت که انتشار این شایعات رسانه‌ای هیچ ارتباطی با این بیمارستان ندارد و مضمون اخبار موجود توسط این بیمارستان صادر نشده است. 

این سخنگو تأکید کرد که وی حتی نمی‌تواند حضور بوتفلیقه در این بیمارستان را تأیید کند. 

پیش از این یک منبع پزشکی ژنو گزارش داده بود که وضعیت جسمانی بوتفلیقه مساعد نیست و قرار بود که وی تحت عمل جراحی قرار گیرد اما به دلیل وخامت حال جسمی امکان این عمل وجود نداشت. 

دفتر ریاست‌جمهوری الجزائر پیش از این با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بوتفلیقه برای انجام معاینات روز مره به مدت ۴۸ ساعت به ژنو رفته است. 

خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد هزاران تظاهر کننده روز گذشته- جمعه- پس از اقامه نماز جمعه به خیابان‌های پایتخت آمدند و با نامزدی بوتفلیقه برای انتخابات ریاست‌جمهوری مخالفت وابراز نارضایتی کردند.

تظاهر کنندگان با شعار «این تظاهرات صلح آمیز است و ارتش برادران ما هستند» خواستار برکناری قدرت فعلی شدند و به ساختن الجزائر جدید فرا خواندند.  

مدیریت کل امنیت ملی الجزائر از زخمی شدن ۵۸ نفر از نیروهای امنیتی و هفت نفر دیگر در تظاهرات پایتخت خبر داد. 

همچنین رسانه‌های داخلی الجزائر اخباری را از کشته شدن یک نفر در درگیری‌های روز گذشته پلیس با تظاهر کنندگان در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری خبر دادند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز