خبرگزاری کار ایران

اعلامیه دادستان کل اسرائیل درباره پرونده فساد نتانیاهو صادر می‌‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۲۳۰

رسانه‌های اسرائیل اعلام کردند که دادستان کل رژیم صهیونیستی قصد دارد به زودی بیانیه‌ای را در چارچوب تحقیقاتش در زمینه اتهام نخست‌وزیر این رژیم به فساد در اوج مبارزات انتخاباتی او اعلام کند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، رسانه‌های اسرائیل اعلام کردند که «آویخای مندلبلیت»، دادستان کل رژیم صهیونیستی امروز- پنجشنبه- بیانیه خود را درباره پرونده اتهام «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی صادر خواهد کرد. 

دادستان احتمال به موجب قانون مایل به شنیدن اظهارات نتانیاهو قبل از اتهام رسمی وی باشد.

اتهام نتانیاهو در صورت اثبات تا چند ماه دیگر اعلام نخواهد شد. نتانیاهو ۶۹ ساله که پس از ۱۳ سال قدرت همچنان نامزد پنجمین دور ریاست است، پیش از انتخابات زودهنگام نهم آوریل متهم نخواهد شد. وی همچنین در صورت اثبات اتهام پس از بازگشت به منصبش در دور جدید به موجب قانون ملزم به استعفا نیست. 

اما اعلامیه دادستان کل از هفته‌ها قبل می‌تواند داده‌های انتخاباتی را که نتایج آن قابل پیش‌بینی نیست و حکومت طولانی‌مدت نتانیاهو را تهدید می‌کند، تغییر دهد. 

نتانیاهو بر برائت خود از سه اتهام فساد تأکید می‌کند و پرونده موسوم به ۴۰۰۰ را که بازپرس‌ها برای رسیدگی به یکی از سه اتهام مذکور باز کرده‌اند، برای خود خطرناک می‌داند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز