خبرگزاری کار ایران

عمران خان:

آماده‌ایم برای رفع تنش‌ها با هند همکاری کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۸۳۸

نخست‌وزیر پاکستان از هند خواست تا برای رفع تنش‌ها با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی جئو تی‌وی، «عمران خان»، نخست‌وزیر پاکستان، امروز -چهارشنبه- از هند خواست تا برای رفع تنش‌ها با یکدیگر گفت‌وگو کنند. 

خان با اشاره به سرنگونی دو هواپیمای هندی از سوی نیروی هوایی پاکستان در نطق خود گفت: «می‌خواهم در زمینه وضعیت پیش آمده از روز گذشته به شما اطمینان بدهم. پس از حادثه پولواما، به هند پیشنهاد دادیم که در تحقیقات با این زمینه با ما همکاری کند. می‌دانیم که آنها نیز آسیب دیده‌اند.»

وی افزود: «پاکستان پیشتر نیز آسیب‌هایی دیده و بنابراین پیشنهاد همکاری به هند را دادیم. تروریسم به نفع پاکستان نیست. پیشتر گفته بودیم اگر هند دست به تجاوز بزند، مجبور به واکنش می‌شویم.»

نخست‌وزیر پاکستان گفت: «روز گذشته هیچ اقدامی نکردیم، چراکه از میزان خسارت آگاهی نداشتیم. در این صورت کارمان غیرمسئولانه می‌بود. برای همین صبر کردیم.»

عمران خان گفت: «برنامه ما از آغاز این بود که خسارت و تلفاتی متوجه هند نشود. هدف ما این بود که نشان دهیم اگر هند می‌تواند وارد حریم هوایی‌مان شود، ما نیز می‌توانیم.»

وی تاکید کرد: «مشکل اینجاست که اکنون چه باید کرد؟ این مهم است که هند از عقل و منطق استفاده کند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز