خبرگزاری کار ایران

کوشنر برای دیدار با اردوغان به آنکارا می­‌رود

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۷۲۵

رسانه­‌های ترکیه گزارش دادند که داماد و مشاور رئیس‌جمهوری آمریکا در امور خاورمیانه امروز- چهارشنبه- برای گفت‌و‌گو با رئیس جمهوری ترکیه وارد آنکارا می­‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،‌ بر اساس گزارش رسانه‌­های ترک‌زبان، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه امروز -چهارشنبه- از «جرد کوشنر» داماد و بزرگ‌ترین مشاور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا استقبال می‌­کند.

این نخستین دیدار کوشنر از ترکیه است که در چارچوب سفر به کشورهای منطقه برای جلب حمایت این  کشورها در راستای عملی شدن طرح صلح آمریکا بین اسرائیل و فلسطین معروف به معامله قرن صورت می‌­گیرد.

پایگاه خبری «میدل ایست آی» انگلیس نیز تأکید کرد که کوشنر به همراه اردوغان جزئیات معامله قرن را بررسی خواهند کرد و ترکیه این دیدار را فرصت مناسبی برای تبادل مواضع رهبران دو کشور می‌­بیند.

این پایگاه خبری به نقل از مقام‌های ترک اعلام کرد که محور گفت‌وگوها فقط بر مدار موضوع فلسطین نخواهد بود بلکه پرونده­‌های مشترک دیگری که مورد اهتمام آنکارا و واشنگتن است،‌ از جمله بحران سوریه مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

یک مقام کاخ سفید نیز اعلام کرد که کوشنر بر ابعاد اقتصادی چشم‌انداز صلح دولت ترامپ نیز تمرکز خواهد کرد.

پیش‌بینی می­‌شود که کوشنر در آنکارا با دیگر مقام‌های بلندپایه ترک از جمله «برات البیرق» داماد اردوغان و وزیر دارائی ترکیه نیز دیدار کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز