خبرگزاری کار ایران

پرونده نقش عربستان در حملات ۱۱ سپتامبر روزی میز دادگاه فدرال آمریکا

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۶۷۸

دادگاه فدرال آمریکا در نیویورک جلسه جدیدی را برای رسیدگی به شکایت شاکیان این کشور علیه عربستان سعودی به دنبال نقش احتمالی ریاض در حملات ۱۱ سپتامبر برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، دادگاه فدرال آمریکا در نیویورک، جلسه جدید رسیدگی به پرونده شکایت علیه عربستان سعودی به دلیل نقش احتمالی در حملات یازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ را برگزار می‌کند. 

این جلسه به موجب قانون عدالت علیه حامیان تروریسم موسوم به قانون «جاستا» که سال ۲۰۱۶ توسط کنگره تصویب شد، صورت می‌گیرد. 

صدها بازمانده و بسیاری از نزدیکان قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر در تلاش برای استفاده از قانون جاستا در محاکمه عربستان بر اساس اتهامات وارده شده علیه این کشور که گروه تروریستی القاعده مسئولیت آن را به عهده گرفت،‌ اقامه دعوی کردند.

در این حملات که ۱۵ سعودی در آن مشارکت داشتند، سه هزار نفر کشته شدند. 

طرف سعودی از این دادگاه خواست که هیچ اسنادی را در پرونده‌های عمومی افشا نکند، این در حالی است که شاکیان خواهان عدم محرمانه بودن اسنادی هستند که ریاض تا کنون به این دادگاه ارائه داده است. 

قاضی «جرج دانیال» در جلسه حاضر سه موضوع را بررسی می‌کند: نخست، موضوع مرتبط با درخواست شاکیان برای اجبار ریاض به ارائه تمام اطلاعات و اسناد مربوط به مسئولان سعودی که در بحبوحه این حملات در آمریکا اقامت داشتند. 

این درخواست بیشتر «عمر الیومی» و «فهد الثمیری» دو کارمند سابق سعودی در آمریکا را هدف قرار می‌دهد که به ارتباط با «نواف الحزمی» و «خالد المحضار» دو سعودی شرکت‌کننده در این حملات مظنون هستند. 

موضوع دوم به درخواست شاکیان برای افشای تمام اسنادی است که عربستان تاکنون به این دادگاه ارائه داده است. 

موضوع سوم به بررسی درخواست عربستان از دادگاه برای عدم افشای اسناد ارائه شده یا انتشار آنها به صورت تجدید نظر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز