خبرگزاری کار ایران

نقش عربستان در قتل خاشقجی و بحران یمن، روی میز سنای آمریکا

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۱۱۰

اعضای کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا و دولت این کشور قصد دارند نقش عربستان سعودی را در جنایت قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی و و بحران یمن مورد بحث و بررسی قرار دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «جیم ریش» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا عصر روز گذشته- دوشنبه- طی اظهارات مطبوعاتی اعلام کرد که دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با او به عنوان رئیس کمیته ویژه جنایت قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی در زمینه این پرونده و نیز بحران یمن همکاری می‌کند.

ریش در این زمینه تأکید کرد که آنها طی نشست با اعضای کاخ سفید، وزارت خارجه و دستگاه‌های اطلاعاتی گزارش‌های مختصری دریافت کرده‌اند. 

وی با تقدیر از اقدام دولت آمریکا برای اعلام نام ۱۷ فرد مسئول در جنایت قتل خاشقجی و تحریم آنها تأکید کرد که تحقیقات در این زمینه هنوز به پایان نرسیده و آنها قصد دارند در چارچوب قانون ماگنتیسکی طی هفته جاری مذاکراتی را با دولت ترامپ پشت درهای بسته انجام دهند. 

پیش از این واشنگتن اعلام کرده بود که به موجب قانون ماگنیتسکی ۱۷ سعودی متهم در پرونده خاشقجی را تحریم می‌کند اما همزمان از ولیعهد سعودی دفاع کرده بود. 

ریش همچنین در ادامه افزود که آنها قصد دارند دوشنبه آینده جلسه‌ای را برای بررسی بحران یمن تشکیل دهند و در این جلسه نقش آمریکا در جهان به طور گسترده مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

پیش از این در تاریخ هشتم فوریه یک مقام کاخ سفید اعلام کرده بود که دولت ترامپ ارائه گزارش درباره قتل خاشقجی در ضرب الاجل تعیین‌شده توسط کنگره را نپذیرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز