خبرگزاری کار ایران

بازتاب استعفای ظریف در رسانه‌های بین‌المللی؛ مهندس توافق هسته‌ای کناره‌گیری کرد

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۹۸۶

رسانه‌های بین‌الملللی با یاد کردن از وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان مهندس توافق هسته‌ای، خبر استعفایش را پوشش دادند.

به گزارش ایلنا، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان امشب با انتشار پستی در اینستاگرام از سمت خود کناره‌گیری کرد.

رسانه‌های بین‌المللی خبر استعفای ظریف را پوشش داده و از وی به عنوان مهندس توافق هسته‌ای یاد کردند.

آسوشیتد‌پرس نوشت: «محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به شکلی ناگهانی از سمت خود استعفا کرد. وی، در آستانه فروپاشی توافق هسته‌ای که برای حاصل شدنش تلاش‌های بسیاری کرده بود، از مردم ایران عذرخواهی کرد.

دیپلمات ۵۹ ساله با انتشار پیامی در اینستاگرام به دلیل ناتوانی در ارائه خدمات در جایگاهش از مردم عذرخواهی کرده و سپس استعفایش را اعلام کرد.

خبرگزاری فرانسه نوشت: «محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و مذاکره کننده ارشد توافق هسته‌ای، در اینستاگرام استعفایش را اعلام کرد. ظریف در این پیام از مردم ایران و مقام‌های این کشور به خاطر حمایت‌های ۶۷ ماه گذشته تشکر و قدردانی کرد.»

خبرگزاری رویترز هم خبر استعفای ظریف را پوشش داده و نوشت: مهندس توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهان، از سمت خود استعفا کرد.

پایگاه خبری کنگره آمریکا با انتشار خبر استعفای ظریف، اعلام کرد این استعفا هنوز نهایی نشده و باید مورد تایید رییس‌جمهوری ایران قرار گیرد.

الجزیره، بی‌بی‌سی، واشنگتن پست و سایر خبرگزاری‌های بین‌المللی هم با اشاره به روند امضای توافق هسته‌ای و سپس خروج آمریکا از آن، خبر استعفای ظریف را پوشش دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز