خبرگزاری کار ایران

انتقاد آیپک از سیاست نتانیاهو در تشویق به تروریسم یهودی

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۸۰۰

لابی صهیونیستی در آمریکا «آیپک» در اقدامی نادر سیاست نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تشویق حزب نژادپرست «کهانا» به انجام عملیات تروریستی علیه مردم فلسطین را محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الشرق الاوسط، لابی صهیونیستی در آمریکا (آیپک) با انتشار توئیتی ضمن محکوم کردن سیاست‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تحریک و تشویق اعمال تروریستی حزب نژادپرست «کهانا» علیه مردم فلسطین و وعده به این حزب برای انضمام به ائتلاف خود نوشت:‌ «ما سیاست طولانی‌مدتی داریم که بر اساس آن نمی‌خواهیم با اعضای جنبش‌های نژادپرستانه قابل انتقاد دیدار کنیم». 

آیپک در ادامه نوشت که گروه «عظمت یهود» وابسته به حزب نژادپرست کهانا است که باید آن را محکوم کرد. رؤسای گروه‌های یهودی آمریکایی از سال‌ها پیش دیدار با اعضای این حزب را نپذیرفته‌اند.

این موضع آیپک، نتانیاهو و اعضای حزب لیکود را غافلگیر کرده است چراکه این مؤسسه شامل تمامی نهادهای یهودی آمریکایی راست‌گرا و بزرگ‌ترین لابی در آمریکا است که حامی اصلی اسرائیل بوده و از دولت‌های این رژیم دفاع می‌کند.

نتانیاهو در واکنش به محکومیت آیپک بدون ذکر نام آن انتقاد مطرح شده علیه خود را حمله احزاب چپ توصیف و طرفدارانش را به دورویی و تناقض در اصول متهم کرد.

حزب عظمت یهود نیز در واکنش به منتقدانش و رد اتهام نژادپرستی  از آیپک خواست که در انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی مداخله نکند.

«بنی گانتز» رئیس حزب «آبی سفید» نیز گفت: «انتقاد لابی اسرائیل در آمریکا ثابت می‌کند که نتانیاهو بار دیگر با هدف بقای حیات سیاسی خود در قدرت از مرز ارزش‌های اخلاقی عبور و به هویت اسرائیل و ارزش‌های اخلاقی و روابط مهم با اقلیت یهود در آمریکا به شدت توهین کرده است».

حزب کهانا معروف به «کاخ» در دهه‌ ۷۰ قرن گذشته تأسیس شد و یک حزب تندرو راست‌گرا با شعارهای فاشیستی به شمار می‌رود و خواهان تدوین قوانین نژادپرستانه علیه اعراب ساکن اراضی اشغالی و اخراج آنها از این سرزمین‌ها و اشغال تمامی خاک فلسطین شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز