خبرگزاری کار ایران

افزایش بهای طلا همزمان با کاهش ارزش دلار در برابر یوان

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۶۱۸

بهای جهانی طلا امروز- دوشنبه- همزمان با کاهش ارزش دلار در برابر یوان چین به دنبال اظهارات اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر احتمال عدم اعمال تعرفه‌های گمرکی بر کالاهای چینی افزایش یافت.

 به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، بهای طلا امروز -دوشنبه- همزمان با کاهش ارزش دلار در مقابل یوان چین افزایش افت.

اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر احتمال عدم افزایش تعرفه‌های گمرکی کالاهای چینی موجب افت ارزش دلار در برابر یوان چین شد. 

بهای طلا در معاملات آنی رأس ساعت پنج و ۳۲ دقیقه به وقت محلی با دو درصد افزایش به  هزار و ۳۳۳ دلار و ۴۸ سنت در هر اونس رسید. معاملات آتی طلا در آمریکا هر اونس هزار و ۳۳۳ سنت ثبت شد. 

یوان چین با شش درصد افزایش در بازارهای خارجی به ۶.۶۷۳ در برابر دلار دلار رسید و به دنبال انتشار اخباری مبنی بر احتمال عدم اعمال ۲۵ درصدی تعرفه‌های گمرکی کالاهای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار توسط ترامپ، بالاترین سطح افزایش از نیمه ماه جولای را تجربه کرد.

افزایش قدرت یوان موجب کاهش بهای طلا در چین به عنوان بزرگ‌ترین مصرف کننده این فلز گرانبها شده است.

ترامپ روز گذشته-یکشنبه- اعلام کرده بود که افزایش تعرفه‌های گمرکی برای کالاهای چینی را که قرار بود این هفته اعمال شود، با این توجیه که در مذاکرات آمریکا و چین پیشرفت حاصل شده است، به تأخیر می‌اندازد و با همتای چینی خود در صورت ادامه پیشروی در مذاکرات توافقی را امضا خواهد کرد. 

«جفری هالی» تحلیلگر ارشد بازار در مؤسسه اواندای سنگاپور گفت: «دلار امروز پس از تمدید مهلت اعمال تعرفه‌های گمرکی توسط ترامپ کاهش می‌یابد».

وی در ادامه افزود که طلا احتمالا تحت تاثیر برخی فشارهای بازار سهام قرار گیرد و این فشارها تا زمان حصول اطلاعات بیشتر از توافق تجارت پایدار نخواهد ماند.

در این اثنا قیمت آنی پالادیوم به دلیل کاهش عرضه با پنج دهم درصد افزایش به هر اونس هزار و ۵۰۶ دلار و ۵۰ سنت رسید.

پلاتین نیز با چهار دهم درصد افزایش به ۸۴۳ دلار و ۵۰ سنت در هر اونس رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز