خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس مسائل استراتژیک:

البغدادی در روزهای اخیر وارد عراق شده است

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۲۶۳

کارشناس استراتژیک عراق اخبار منتشر شده مبنی بر ورود سرکرده گروه تروریستی داعش به عراق طی روزهای گذشته را تأیید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از بغداد الیوم، «هشام الهاشمی» کارشناس استراتژیک عراق ضمن تایید اخبار وجود مبنی بر حضور «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش در عراق گفت: «البغدادی در عراق  و در الانبار و یکی از دو منطقه جزیره راوه یا غرب الثرثار مخفی شده است».

این منبع تأکید کرد که البغدادی به همراه مهمترین سرکرده‌­های داعشی به صحرای الانبار واقع در غرب عراق رسیده و اطلاعات موجود حاکی از آن است که وی در حال حاضر در منطقه الحسینیات مخفی شده است.

وی افزود: «البغدادی برای احیای صفوف گروه تروریستی داعش و استفاده از الانبار به عنوان اردوگاه جدیدی برای این گروه تلاش می‌­کند».

الهاشمی در ادامه گفت: «اطلاعات اخیر حاکی از نفوذ البغدادی به داخل عراق است».

روزنامه ایندیپندنت انگلیس روز سه‌شنبه گذشته سرنوشت البغدادی را به ویژه پس از انتسار اخبار متناقض در روزهای اخیر فاش کرد.

این روزنامه به نقل از یک مقام بلندپایه در دستگاه امنیت عراق نوشت: «اطلاعات موجود درباره سرنوشت البغدادی، مرگ یا زخمی شدن وی را تایید نمی­‌کند و تیمی ویژه در تعقیب او هستند».

این مقام عراقی که خواست نامش فاش نشود، افزود: «البغدادی یکی از اهداف نیروهای امنیتی و اطلاعاتی عراق است نه تنها هدف. عملیات پیشین که سرکردگان القاعده و داعش را مورد هدف قرار داد، تغییرات زیادی در فعالیت‌­های این دو گروه تروریستی ایجاد نکرد و این موضوع مستلزم اهمیت بیشتر نسبت به پاک‌سازی مناطق بوده تا تعقیب و گریز اشخاص».

وی گفت: «عملیات نظامی در شرق سوریه اهمیت زیادی دارد و علاوه بر اینکه آخرین پایگاه تروریست­‌ها را نابود می‌­کند، در چارچوب تعیین شده­‌ای در مرزهای عراق و سوریه کارآمد خواهد بود».

این مقام عراقی در پایان تأکید کرد که نیروهای عراق در مناطق غرب کشور که با مرزهای سوریه مرتبط است، حضور دارند و در کنار نیروهای ائتلاف بین‌المللی نقش بسزایی در ارائه اطلاعات دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز