خبرگزاری کار ایران

ضربه سهمگین ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به عناصر جاسوس انگلیس

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۱۵۶

یک مقام نظامی یمن روز گذشته- شنبه- از کشته شدن ۹ کارشناس مزدور نظامی انگلیس و سه عنصر پاکستانی در عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در محور نجران خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از تعز نیوز، یک مقام نظامی یمن گزارش داد که روز گذشته -شنبه- ۹ نفر از کارشناسان نظامی مزدور انگلیسی و سه عنصر پاکستانی در عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کشته شدند.

این منبع نظامی تأکید کرد که کشته‌شدگان از میان کارشناسان نظامی در اداره عملیات بوده و بر عملیات مزدوران اجیر شده که به نیابت از ارتش عربستان در مناطق مرزی می‌جنگند، ‌نظارت می‌کردند. 

روزنامه «دیلی اکسپرس» انگلیس سه‌شنبه گذشته از زخمی شدن دو سرباز انگلیسی منتسب به گردان‌های «اس ای اس» انگلیس که در فهرست نیروهای ویژه بسیار خطرناک جهان قرار دارند، خبر داد. 

این روزنامه توضیح داد که نیروهای مذکور برای انجام عملیات بسیار محرمانه مشترک بین آمریکا و انگلیس و امارات در یمن منتشر شده‌اند. 

دیلی اکسپرس نوشت که مأموریت این نیروها تجسس از طرح‌هایی بود که بین دو طرف انگلیسی و آمریکائی هماهنگ شده و با نظارت امارات انجام می‌شد. 

این روزنامه در ادامه افزود که تیم نیروهای ویژه مجهز به سلاح و متشکل از ۱۲ انگلیسی که همگی مأموریت سری داشتند، با یک هواپیمای وابسته به امارات و با نظارت آمریکا از جیبوتی به یمن آمدند. 

دیلی اکسپرس نوشت: «این دو سرباز عضو یگان موسوم به ساس از گردان اس‌ای‌اس بودند که سه هفته پیش در قالب تیمی ۱۲ نفره به یمن آمده بودند». 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز