خبرگزاری کار ایران

اعتراض‌ در الجزایر علیه پنجمین نامزدی بوتفلیقه

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۷۶۰

خبرگزاری رسمی الجزائر اخبار تظاهرات مردمی در سراسر این کشور علیه پنجمین نامزدی رئیس جمهوری فعلی این کشور را پوشش داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، خبرگزاری رسمی الجزائر (واج) عصر روز گذشته- جمعه- خبری را تحت عنوان «تظاهرات مسالمت آمیز در پایتخت و دیگر مناطق این کشور با رنگ و بوی درخواست‌های سیاسی» منتشر کرد و نوشت که شهرهای الجزایر پس از نماز جمعه شاهد تظاهرات بودند و معترضان با حمل پلاکاردهایی با عنوان «عدالت»، «راهپیمایی صلح آمیز» و «تغییر و اصلاحات»  از «عبدالعزیز بوتفلیقه»‌ رئیس‌جمهوری این کشور خواستند که از نامزدی برای دور جدید ریاست انصراف دهد.

برخی شهرهای الجزائر شاهد مشارکت صدها هزار نفری مردم در تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه نامزدی بوتفلیقه ۸۱ ساله برای پنجمین دور در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور در تاریخ ۱۸ آوریل بودند.

بزرگ‌ترین راهپیمائی مسالمت آمیز در پایتخت الجزائر برگزار شد اما نیروهای امنیتی مانع ورود آنها به کاخ ریاست‌جمهوری شدند. 

تا کنون سابقه نداشته که خبرگزاری رسمی الجزائر اخبار یا گزارش‌هایی را از اعتراضات سیاسی در این کشور منتشر کند به ویژه اینکه تظاهرکنندگان شعار تغییر و برکناری رئیس‌جمهور یا عزل دولت را سر می‌دادند. 

این در حالی است که بوتفلیقه نیز در تاریخ ۱۰ فوریه نامزدی خود را در انتخابات آینده اعلام کرد و در پیامی به مردم الجزائر به برگزاری کنفرانسی برای توافق بر سر اصلاحات عمیق متعهد شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز