خبرگزاری کار ایران

درخواست داعشی بریتانیایی برای بازگشت به کشورش

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۶۳۴

یک شهروند کانادایی‌بریتانیایی که متهم به عضویت در گروهک تروریستی داعش است در مصاحبه‌ای گفت که می‌خواهد به خانه‌اش در بریتانیا بازگردد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «جک لتز» یک شهروند کانادایی‌بریتانیایی که متهم به عضویت در گروهک تروریستی داعش است، در مصاحبه‌ای گفت که می‌خواهد به خانه‌اش در بریتانیا بازگردد. 

لتز، موسوم به «جک جهادی»، در سال ۲۰۱۴ به سوریه رفت. مدتی بعد، یگان‌های مدافع خلق او را به ظن عضویت در گروهک داعش دستگیر کردند. وی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی آی‌تی‌وی گفت که دلش برای مادرش و راحتی زندگی در بریتانیا تنگ شده است. 

جک لتز گفت: «من بریتانیایی هستم. پدرم کانادایی است. اگر بریتانیا من را بپذیرد، می‌خواهم به خانه بازگردم. اما گمان نمی‌کنم که چنین شود.»

وی گفت که دو سال است با والدینش صحبت نکرده و بعید می‌داند که کانادا و بریتانیا برای بازگشت به خانه، کمکی به او بکنند. والدین او در حال حاضر در بریتانیا به‌خاطر آن‌که برای پسرشان در سوریه پول می‌فرستادند، متهم به تلاش برای ایجاد گروهی تروریستی شده‌اند و باید در دادگاه علیه این اتهام پاسخگو باشند. والدین جک اصرار دارند که پسرشان برای کمک به پناهجویان به سوریه رفته است. 

لتز گفت که زبان عربی را در اردن فرا گرفت و از آنجا به کویت و سپس عراق و سوریه رفت. وی دست آخر در شهر رقه با زنی عراقی ازدواج کرد و اکنون صاحب یک پسر است. وی گفت که تجربه زندگی در این شهر سبب شد در آن زمان عملیات تروریستی در پاریس در سال ۲۰۱۵ را ستایش کند. 

جک جهادی افزود: «راستش را بخواهید، آن زمان به نظرم کار خوبی می‌آمد». وی مدعی شد که در آن زمان این حمله به گمانش واکنشی به «زنده سوزانده شدن کودکان» با بمب‌های ائتلاف به رهبری آمریکا بود، اما بعدا نظرش عوض شد و دریافت که مردم بی‌گناه «نقشی در این اتفاق نداشتند».

این عضو داعش در ادامه گفت: «بیش از هر چیز دلم برای مادرم تنگ شده. اگر می‌شد ببینمش خیلی خوب بود. حتی یک تماس تلفنی هم خوب است. نمی‌دانم آیا دولت بریتانیا می‌تواند در این زمینه به من کمک کند یا نه، اما می‌خواهم به مادرم زنگ بزنم. دو سال است که هیچ خبری از او ندارم.» 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز