خبرگزاری کار ایران

مجری اسرائیلی:

اشغالگری، سربازان ما را به «حیوانات انسان‌نما» تبدیل کرده است

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۷۱۱

اظهارات مجری اسرائیلی درباره سربازان بازگشته از خدمت در سرزمین‌های اشغالی و توصیف آنها به «حیوانات انسان‌نما» طوفانی از واکنش‌ها را در محافل راستی‌گرایان افراطی صهیونیست‌ها به پا کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الوحده، «اوشرات کوتلر» مجری اسرائیلی در جریان پخش برنامه‌ای از شبکه ۱۳ تلویزیون این رژیم گفت: «سربازان ما که از خدمت باز می‌گردند،‌ حیوانات انسان‌نما هستند و این بهای اشغال است».

وی با این اظهارات مورد حمله شدید خبرنگاران، برخی احزاب و اداره محل فعالیت خود قرار گرفت.

کوتلر هنگام ارائه گزارشی از محاکمه سربازان برای اقدام به شکنجه سربازان فلسطینی گفت: «فرزندان ما به ارتش و پس از آن به سرزمین‌های اشغالی فرستاده می‌شوند اما مانند حیوانات انسان‌نما باز می‌گردند و این نتیجه اشغالگری است».

سربازان اسرائیلی تعدادی از اسرای فلسطینی را چشم و دست‌بسته بدون علت شکنجه کردند که موجب زخمی شدن آنها و انتقال به بیمارستان شد. 

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این اظهارات گفت: «ما به سربازانمان افتخار می‌کنیم و من آنها را خیلی دوست دارم. سخنان اوشرات باید محکوم شود». 

نهادهای به اصطلاح حقوقی اسرائیل از جنایت‌های فجیع سربازان این رژیم در طول خدمت در سرزمین‌های اشغالی پرده بر می‌دارند. 

«تمار زاندبرگ» رهبر حزب میانه «مرتز» در بیانیه‌ای ضمن دفاع از کوتلر نوشت: « شما نمی‌خواهید واقعیت اشغال و خشونت را تغییر دهید، باید تغییر کند، چشم‌پوشی راه حل نیست». 

شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «کوتلر خبرنگار صاحب‌رأیی است که مانند خبرنگاران دیگر گاهی دیدگاه‌های خود را بیان می‌کند. وی فقط دیدگاه شخصی خود را بیان کرده است». 

این مجری تلویزیون پیش از پایان برنامه‌اش گفت: «انتقاد من فقط متوجه سربازانی بود که سیطره آنها بر مردم فلسطین موجب آزار و اذیت انسان‌های بی‌گناه شده است». 

کوتلر در پایان افزود: «هر کس که به درستی به سخنان من گوش داد و شتابزده در فضای مجازی به من حمله نکرد، به درستی دریافته است که من از کاهش مجازات سربازان متهم حمایت می‌کنم چرا که این ما هستیم که آنها را در این واقعیت غیر قابل تحمل قرار می‌دهیم، آیا این برای شما خوب است؟»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز