خبرگزاری کار ایران

انتقاد روسیه از انفعال آمریکا در زمینه اردوگاه آوارگان «رکبان»

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۷۰۰

وزیر خارجه روسیه از انفعال ایالات متحده در زمینه اردوگاه اردوگاه آوارگان «رکبان» انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه بار دیگر بر نگرانی مسکو نسبت به سرنوشت آوارگان مستقر در قلمرو نیروهای تحت حمایت آمریکا تاکید کرد.

سرگئی لاوروف امروز -دوشنبه- در دیدار با همتای عمانی خود گفت: «مدت‌هاست که زمان بیرون آوردن آوارگان از اردوگاه رکبان فرا رسیده است.»

وی افزود: «ما و دولت روسیه خواستار اقدام در این زمینه هستیم. اما ایالات متحده و افراطیون گوش به فرمانش به مردم اجازه خروج از این اردوگاه را نمی‌دهند.»

لاوروف ابراز امیدواری کرد که نمایندگان سازمان ملل که به همراه دومین کاروان کمک‌های بشردوستانه به این اردوگاه رفته‌اند، «ببینند که هیچ چیز در این اردوگاه در مسیر درست قرار ندارد» و یافته‌های خود را در اختیار شورای امنیت سازمان ملل قرار دهند.

لاوروف همچنین با اشاره به اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، درباره این‌که کشورهای اروپایی باید ۸۰۰ تروریست زندانی داعش را به خاک خود بازگردانند، گفت که باید درک کرد که دقیقا منظور ترامپ از این سخنان چه بوده است.

لاوروف گفت: «این افزاد مظنون به دست داشتن در تروریسم هستند. آنها تروریست‌های خارجی هستند. این درست همان اصطلاحی است که در قطعنامه شورای امنیت به کار رفته و در این قطعنامه به وضوح تمام اشاره شده که زمانی که این افراد در دست کشورهای خارجی قرار می‌گیرند، چه قدم‌هایی باید برداشت»

وی افزود: «نخستین چیزی که باید به آن توجه کرد، شفافیت و انتقال اطلاعات درباره این افراد است.»‎

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز