خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه قطر:

اختلاف‌نظر با ایران باید از طریق مذاکره حل شود

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۱۸۱

وزیر خارجه قطر در کنفرانس امنیتی مونیخ تأکید کرد که کشورش مانع هیچ تلاشی برای حل بحران با سه کشور حوزه خلیج‌فارس نبوده و حل مسأله فلسطین شرط رابطه و سازش با اسرائیل است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر امروز -یکشنبه- در کنفرانس امنیتی مونیخ  تأکید کرد که دوحه در مسیر حل بحران با سه کشور مصر، امارات و عربستان مانعی ایجاد نکرده و بارها آنها را پای میز مذاکره برای حل این بحران دعوت کرده است.

منطقه خلیج‌فارس از ماه جولای ۲۰۱۷ شاهد بزرگ‌ترین بحران طی چند دهه اخیر است. کشورهای عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از تاریخ مذکور دوحه را به اتهام حمایت از تروریسم تحریم زمینی، هوایی و دریایی کرده‌اند. این در حالی است که دوحه این اتهام را رد و چهار کشور مذکور را به تلاش برای اعمال نظارت بر حق تصمیم‌گیری و حاکمیت قطر متهم کرده است.

آل ثانی در این کنفرانس تأکید کرد که برقراری صلح در منطقه خاورمیانه در گرو حل عادلانه نزاع فلسطین و اسرائیل است. وی گفت که مسأله فلسطین جوهر اصلی رابطه با اسرائیل است و تا زمانی که این مسأله حل نشود،‌ مشکل روابط همچنان پا بر جا خواهد بود.

وزیر خارجه قطر در ادامه افزود: «این نه تنها موضع قطر بلکه موضع تمام کشورهای عربی است و ما در صورتی که مردم فلسطین حقوق خود را باز پس گیرند، آماده زندگی مسالمت‌آمیز در کنار صهیونیست‌ها هستیم».

وی درباره نوار غزه گفت: «ما حماس را تأمین مالی نمی‌کنیم بلکه تلاش می‌کنیم که این بحران انسانی را در نوار غزه به روش‌های کاملا مشخص و مشهود و در مقابل همگان کاهش دهیم».

آل ثانی تأکید کرد که هدف کشورش فقط  کمک به مردم غزه است نه چیز دیگر.

وزیر  خارجه قطر درباره نشست ورشو که چند روز پیش برگزار شد، همه را به گفت‌وگو به عنوان تنها راهکار سازنده در حل مشکلات با ایران فرا خواند.  

آل ثانی گفت: «ما در حال حاضر شاهد تلاش جدی و عملی از سوی آمریکا برای بررسی مسائل خاورمیانه نیستیم و اگر مشکل با ایران است، این کشور باید به میز مذاکره دعوت می‌شد».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز