خبرگزاری کار ایران

ترامپ، اروپایی‌ها را به آزادی داعشی‌های بازداشت‌شده تهدید کرد

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۹۴۸

رئیس جمهوری آمریکا تأکید کرد که عدم اجازه به بازگشت صدها عنصر داعشی اروپایی به کشورشان پیامدهای بسیار خطرناکی دارد که ممکن است واشنگتن را ناگزیر به آزادی آنان وادارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر از کشورهای فرانسه، انگلیس، آلمان و دیگر کشورهای اروپایی خواست که  به بیش از ۸۰۰ عنصر داعشی که تابعیت اروپایی دارند و در سوریه بازداشت شده‌اند، اجازه بازگشت دهند.

ترامپ با تاکید بر اینکه خلافت ادعایی داعش در آستانه سقوط و نابودی است، گفت: «نیروهای آمریکایی پس از تحقق پیروزی صد در صد بر گروه تروریستی داعش از سوریه خارج خواهند شد».

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که همزمان با اعلام آمادگی آمریکا برای پاک‌سازی سواحل شرقی فرات از وجود تروریست‌ها، حدود ۲۰۰عنصر داعشی روز جمعه طی یک معامله غیر علنی که به تسلیم ۴۴۰ عنصر داعشی در دو مرحله ۲۴۰ و ۲۰۰ نفری تصریح دارد، تسلیم نیروهای دموکرات سوریه شدند. اکثریت این عناصر داعشی، ملیت خارجی داشتند.

شبکه‌های اجتماعی از دو ماه پیش از خروج هزاران نفر از منطقه شرق فرات از جمله خانواده‌های گروه تروریستی داعش با ملیت‌های خارجی به سمت مناطق تحت کنترل نیروهای دموکرات سوریه خبر داده‌اند.

دولت آمریکا کشورهای اروپایی را به اجازه به بازگشت صدها عنصر بازداشت‌شده گروه تروریستی داعش نزد نیروهای دموکرات سوریه  (قسد) به کشورهایشان و محاکمه آنها فرا خواند.

بیشتر کشورهای اروپایی از بازگشت شهروندان داعشی خود همراه با افکار افراطی بیمناک هستند و همچنان سرنوشت آنها نقطه اختلاف سیاسی وامنیتی در اروپا است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز