خبرگزاری کار ایران

بازگشائی ۲ گذرگاه انسانی برای خروج افراد بازداشت‌شده در اردوگاه «الرکبان»

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۶۷۶

دو گذرگاه انسانی با همکاری و هماهنگی دو هیأت هماهنگ‌کننده مشترک سوری- روسی برای بازگشت مهاجران بازداشت‌شده در اردوگاه الرکبان توسط تروریست‌ها، از سه‌شنبه آینده بازگشائی می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، دو هیأت هماهنگ‌کننده مشترک سوری- روسی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که دولت سوریه با همکاری روسیه به منظور خروج شهروندان بازداشت شده توسط نیروهای ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا و گروه‌های تروریستی وابسته، تصمیم به بازگشائی دو گذرگاه انسانی از روز سه‌شنبه آینده در دو شهرک «جلیب» و «جبل الغراب» در اطراف منطقه «التنف» گرفته است. 

در این بیانیه آمده است که مراکزی برای تسهیل خروج داوطلبانه و امن مهاجران سوری بدون وجود موانعی به سمت مناطق امن بر اساس انتخاب آنها در نظر گرفته خواهد شد. 

در بیانیه مذکور آمده است که این مراکز از ساعت ۹ صبح روز سه شنبه ۱۹ ماه فوریه جاری برای استقبال از تمام مهاجرانی که اسناد شناسائی آنان گم شده است، به مدت ۲۴ ساعت فعالیت خواهند کرد و تمام کمک‌ها و نیازهای ضروری برای مهاجران را تهیه می‌کنند. یگان‌های ارتش با همکاری پلیس نظامی روسیه وظیفه تضمین سلامت مهاجران و هدایت آنان به اماکن اقامتی جدید را به عهده دارند.

تصمیم بازگشائی این دو گذرگاه انسانی پس از ارزیابی اعزام دو کاروان انسانی به اردوگاه مذکور صورت گرفت و این نتیجه به دست آمد که گزینه اعزام کاروان‌های انسانی راهکار مناسبی برای از بین بردن رنج ساکنان اردوگاه در میان سیطره تروریست‌های تحت حمایت واشنگتن نیست.

در این بیانیه هیأت‌های بین‌المللی به همکاری مستقیم در این عملیات انسانی تشویق شده و آمریکا به اظهار حسن نیت برای تحقق منافع مهاجران سوری آواره دعوت شده است.

دولت سوریه در قالب تلاش برای کاهش تعداد گروگان‌های اردوگاه الرکبان با همکاری هلال احمر این کشور چند روز پیش برای ورود کاروان کمک‌های بشر دوستانه متشکل از ۱۳۳ محموله مواد غذائی و دارو و پوشاک و منابع آموزشی و دیگر وسایل مورد نیاز زمینه‌سازی کردند.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز