خبرگزاری کار ایران

انجمن نفت آمریکا گزارش داد؛

ذخایر نفت خام به کمتر از ۵۰۰ میلیون بشکه رسید

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۲۹۳

گزارش انجمن نفت آمریکا که روز گذشته منتشر شد نشان می‌دهد که موجودی نفت خام در هفته منتهی به هشتم فوریه با ۹۹۸ هزار بشکه کاهش به ۴۴۷ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای نفت امروز -چهارشنبه- در حالی افزایش یافت که سازمان کشورهای تولیدکننده نفت (اوپک) اعلام کرده که در ماه ژانویه از تولید خود به‌شدت کاسته است و ایالات متحده صادرات نفت ونزوئلا را تحریم کرده است. 

بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت در ساعت پنج و ۳۰ دقیقه به وقت گرینویچ به قیمت بشکه‌ای ۵۳ دلار و ۶۶ سنت فروخته شد که نسبت به روز گذشته ۵۶ سنت، یک و یک دهم درصد، افزایش قیمت داشته است. 

گزارش انجمن نفت آمریکا که روز گذشته منتشر شد نشان می‌دهد که موجودی نفت خام در هفته منتهی به هشتم فوریه با ۹۹۸ هزار بشکه کاهش به ۴۴۷ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه رسید. این در حالی است که تحلیل‌گران پیشتر از احتمال افزایش دو میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای نفت خبر داده بودند. 

شاخص نفت برنت نیز با افزایش یک درصدی، ۶۵ سنتی، به بشکه‌ای ۶۳ دلار و هفت سنت رسید. 

با افزایش تنش‌های سیاسی و اقتصادی در ونزوئلا، میزان تولید نفت اوپک نیز دستخوش تغییر شده و تحریم صادرات این کشور از سوی ایالات متحده نیز به این امر دامن زده است. 

بانک «گلدمن ساکس» در یادداشتی عنوان کرد: «با توجه به این که هیچ نشانه‌ای دال بر تغییر در ونزوئلا دیده نمی‌شود، شاهد افزایش احتمال خطر کاهش تولید خواهیم بود و ممکن است حتی از پیش‌بینی‌مان برای از دست رفتن ۳۳۰ هزار بشکه در روز نیز پا فراتر گذاریم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز