خبرگزاری کار ایران

کیم جونگ‌اون چگونه به ویتنام می‌رود؟

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۱۰۳

درباره این‌که رهبر کره شمالی برای سفر به ویتنام از چه وسیله‌ای استفاده می‌کند، گمانه‌زنی‌های زیادی مطرح شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، «کیم جونگ‌اون»، رهبر کره شمالی، در ماه ژوئن برای سفر به سنگاپور و دیدار با رئیس‌جمهوری آمریکا به‌جای استفاده از هواپیمای جت قدیمی خود از یک هواپیما اجاره‌ای شرکت هوایی «چاینا ایر» استفاده کرد. این‌که او برای سفر به ویتنام برای دومین دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده، از چه هواپیمایی استفاده خواهد کرد محل گمانه‌زنی‌های بسیار است و احتمالا تا زمان رسیدن او به این کشور مشخص نخواهد شد. 

بسیاری معتقدند که کیم این بار از هواپیمای شخصی خود، موسوم به «چامائی-۱»، استفاده خواهد کرد، چراکه فاصله این سفر حدود دو هزار و ۷۶۰ کیلومتر بوده که تقریبا نصف مسافت قبلی در ماه ژوئن، چهار هزار و ۷۰۰ کیلومتر، است. هواپیمای قدیمی کیم می‌تواند این میزان مسافت را به سلامت طی کند. بر روی کاغذ، این هواپیما می‌تواند ۱۰ هزار کیلومتر پرواز کند، پیش از آن‌که نیازی به توقف و سوخت‌گیری داشته باشد. این هواپیما ماه فوریه سال گذشته، هنگام سفر خواهر رهبر کره‌شمالی به سئول برای شرکت در بازی‌های زمستانی پیونگ‌چانگ مورد استفاده قرار گرفت. رهبر کره‌شمالی نیز هنگام سفر به شهر دالیان برای دیدار با «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهوری چین، از این هواپیما استفاده کرده بود.

اما برخی دیگر معتقدند که اگر کیم می‌خواهد امنیتش را در اولویت قرار دهد، ممکن است بار دیگر از چین هواپیما کرایه کند. 

برخی نیز معتقدند که رهبر کره‌شمالی ممکن است برای سفر به ویتنام و شرکت در نشست که بناست از ۲۷ تا ۲۸ ژانویه برگزار شود از قطار ویژه‌اش استفاده کند. این در حالی است که کیم جونگ‌اون برای سفر به چین از این قطار استفاده کرده و ویتنام خطوط راه‌آهن مشابهی با کره‌شمالی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز